bilder på stora raser
Hej!
Jag har en liten bebis här hemma som jag inte riktigt vet vad hon är för ras men jag tror att hon kommer bli nån stor ras som typ belgisk jätte o.s.v så jag undrar om nån som har någon stor ras kan lägga upp bild på en 6 månaders bebis och skriva ungefär hur mkt den vägde eller nått sånt :) och såklart Vilken ras? det är xP
Mvh
Tyvärr ingen bild på en 6 månaders, men Albin är 3½ år och väger 6 kg men han är liten för att vara BJ, dem ska ju väga minst 7 kg enligt standard men vi tror Albin har blivit mindre pga fel kost, för liten bur osv.
Men en 6 månaders BJ brukar väga 4-6 kg tror jag runt det:) Beroende på kön osv:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gammal bild på belgiska jätten jag ägde. På bilden är hon 6 månader gammal och vägde nog runt 4kg eller liknande. Hon blev inte särskilt stor, utan hamnade runt 7-7,5kg när hon vuxit klart.

#2 Gud vad fin! Älskar den färgen på jättar :D och på kaniner överlag :D
#3: Nu är ju dock den färgen hon har inte alltför vanlig, då hon var järnblå. ^^
#4 Nej dem är ju tyvärr inte det, men älskar den färgen :)
tack! Min lilla bebis ser ut som dem i ansiktet men har lite annorlundare öron, typ som #1 :)
Var är din kanin köpt? Belgiska jättar brukar man knappast hitta i zoobutiker utan från uppfödare som vet vad de säljer… Jag har två franska vädurar, Bamse är 6 månader. Finns bilder i min blogg. Länk i signaturen.
#8 Jag köper inte från djuraffärer, och om jag hade köpt från uppfödare så hade jag ju inte behövt gissa vad hon är för ras ;) Fick henne från en tjej som tog hand om henne för att hennes förra ägare inte ville ha henne :P Jag tror inte den som hade henne från början visste Vilken ras? det var ens.
Okej :P
#8 Hon ser typ ut som de på nosen men hon har större och "piggare" ögon, eller hur man nu ska säga.
Ska se om jag kan lägga upp nån bild på henne :P
#10 Ja gör det, spännande.)
Jag menar att de som har och säljer belgiska jättar brukar veta vad de har. Skumt om det skulle vara belgisk jätte och ingen visste om det från början liksom… Ska bli intressant att se bild!
#12 Albin och hans bror (som är såld vidare) är köpta som BJ Men vi tror att dem har tjs med i sig
Lägg ut ett kort på din kanin de gör de lite enklare. :-)

Min franska vädurshane vägde 5.3 kg när han var 6 månader och 2 dagar :)
MVH Erika :)
Min 4-månaders hanne väger strax över 4 kg. En BJ ska väl väga ungefär samma kilo som de är månader gamla? Eftersom min är för liten så lägger jag inte upp någon bild :)