Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1275 ggr
L8sson
0

va e bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har min kanin Zlatan inne på rummet löst, han går på lådan och sådär.

men jag blir vansinnig på honom för att han skvätter ur så mkt spån så är de över hela mitt rum, efter ett tag för att han springer runt så de yr omkring och hundarna springer omkring så kommer de i sängen aa ni fattar?

de här toalätt? typ spån åellets som jag kallar de. är de bättre?

kaningodis
0

Jag tror att det blir bättre med toalätt, eftersom de är ju inte lika lätt som spån är och "flyger"inte runt. Visst så kan det väl komma utanför men det blir nog inte så att det skätter upp i sängen iallafall.

Lycka till!

Kastanjegårdens Kaniner

L8sson
0

#1 menar de, de kan ju komma utan för men det är lättare att sopa upp? har aldrig använt de.

kaningodis
0

Ja, det är mycket lättare att sopa upp =) Det är som att sopa upp kaninpellets. Det ser ut som pellets bara att det är gjort av papper.

Kastanjegårdens Kaniner

L8sson
0

#3 aa :) braa ;) har de andra effekter?? har hört att de tar bort lukt :S?

kaningodis
0

Japp, det suger åt sig fukt och tar bort dålig lukt =)

(Använder det bara till katterna och det funkar bra. De har ju starkare kissdoft också.)

Kastanjegårdens Kaniner

L8sson
0

#5 aha trevligt :) tack för svaret :D

kaningodis
0

Det var så lite =)

Hoppas det blir bättre! Söt kanin du har också =)

(Skickar med en bild som jag tog på toalätt)

Kastanjegårdens Kaniner

L8sson
0

#7  tack :) jo de ska bli bättre slippe rjag all spån överallt.. :P

Caroob
0

Jag hade samma problem med mina marsvin, och toa-lätt är mycket bättre, blir en del dyrare dock men absolut värt det. Dock kan det vara bra att ha en hörna med lite halm t.ex då de gillar att ha nåt att boa med, toa-lätt är lite hårt och omysigt..

Alecsandrala
0

Toa-lätt kostar 30kr på ica maxi här uppe i skellefteå. Priset kan ju förändras men jag tycker det är helt ok. Glad

L8sson
0

#9 a ahan har en karton med hål i som han ligge roch myser i dä rjag har hö dårå :)(kolla bilden jag bifogade)

#10 hur mkt är de i en sån då? jag tänkte köpa en skit stor säck på djurmagazinet.

Mariiijah
0

Vi ger 79 kr för 20 L

L8sson
0

#12 okej :)

Alecsandrala
0

#11 Tio liter är det i en sådan :)

L8sson
0

314 okej :) men dom har ju fet stora säckar :? är de bara 10 liter i dom ?

lill-jarven
0

Köper en stor säck på granngården för 159kr.. det är 55l i en sån :)

L8sson
0

precis! samma på djurmagazinet. 55l va de på djurmagazinet. :P jag tyckte 10l lät lite lite

Alecsandrala
0

#15 Jag vet inte, hittade bara 10 liter här i skellefteå men kanske finns någon annanstans :P Vet att det finns 80 liter på björkis ;D

L8sson
0

#18 oki :)

Deco
0

Det sprätter inte ut lika lätt däremot luktar det ap-illa. Det sägs att det tar bort lukten men jag tycker inte att det gör det dessutom luktar det otroligt illa i sig självt. Jag skulle köpa en liten påse på någon ica butik eller så och testa innan du slår på stort och köper en storpack. Just i fall du inte tycker om det. Jag kan inte öht gå ut i garaget om jag satt sånt i någons bur, just för att det luktar så ruskigt :/

L8sson
0

#20 det finns ju många olika :O? alla behöver ju inte lukta

L8sson
0

#20 det finns ju många olika :O? alla behöver ju inte lukta

Taci
0

#20, förstår inte varför endel tycker det luktar så hemskt^^

Precis när man häller ut det så känner man att det luktar annorlunda än tex spån. Men inte direkt illa, tycker jag. O efter en timma är det borta o allt luktar fräscht istället :)

Emma-lundqv
0

Jag tycker också att toa-lätt luktar grymt illa :P Även sån "dyrare" som man kan köpa på djuraffärer, men det verkar ju vara lite individuellt. Jag får huvudvärk och allting av det.

tantnett
0

Hade tidigare kisslåda till Flippen min kanin.

Men hon sprätte så in i hoppsan att: 1 Allt fick ett dammtöcken i huset, men då hade jag vanligt kattgrus.

2 Köpte då en täckt kisslåda, men då sprätte hon ännu värre och på fel håll så luckan stod rätt upp o all grus tömdes ur lådan. Suck.

3 Provade även andra material, sågspån m.m.Men tröttnade på att ständigt ha strö över hela golvet.

4 Hon har numera ingen kisslåda. Hennes bur står på golvet och hon hoppar in till sin toaletthörna i buren där sprätter hon inte i heller som hon gjorde på lådan.

Sitt sprättbehov får hon numera utlopp  med att jag har i starka fodersäckar lagt lite halm som hon kan hoppa in o sprätta runt i.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

L8sson
0

#23 jaha e de de hon menar?? hehe de har jag kännt när jag har hällt ut när jag har jobbat på djur,agazinet

kastanjen
0

Jag använder träpellets, sånt man eldar med, funkar skitbra!! Det är större pelletsar än toa-lätt och sprätter minimalt!! Rekomenderar det starkt!!

Deco
0

#23 I och för sig verkar mitt luktsinne vara typ överkänsligt, men jag tycker verkligen att det är en stark vidrig lukt. Jag klarar inte av det, när jag provat har jag fått tömma buren dagen efter för att jag inte står ut. Det tar verkligen emot att vara i närheten!

Caroob
0

#27, vart kan man köpa träpellets? :)

Lukt? Det har inte jag känt av… däremot hade jag svårt för halm då det dammade mer..

Zvintos
0

Jag testade att använda toalätt när jag hade kanin inne medans vi bodde i lägenhet, men bytte snabbt tillbaka till spån.
Köpte toalätt på djuraffär (remiss), en annan sort på hemköp (finns även den på djuraffärer i stor genomskinlig säck).
Men de sorterna blev det precis samma sak med.
Det dammade något förjäkligt utav det!
Har en väldigt grävglad herre, så han smulade sönder toalätten och det blev en hel del damm utav det.
Det blåa gallret ändrade färg till beige pga allt damm, och jag nös konstant.

Det är min erfarenhet av toalätt iaf.

RatLover
0

Nån har gjort en undersökning och ungefär hälften av alla i sverige känner inte toa-lätt lukten, medans den andra hälften gör det. (Nu har dom ju inte frågat alla i sverige, utan har gjort ett genomsnittsvärde)

L8sson
0

nu har jag skaffat toa-lett =) yahoo =) man kan ju ävan använda de till hamster va?

Taci
0

#32, det tror jag. Men jag skulle hellre använda spån, min hamster iaf tycker mkt om att gräva gångar o sånt ..

L8sson
1

#33 har fixat så de blir hälften spån och hälften toalätt :D blev bäst så, så ena sidan kan han gräva ochmys om han tycker de e kul ;)

Mojskojs
0

använd papper

Zvintos
0

#35: Tråden är 3 år gammal.