Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1210 ggr
KyrkelidensJosefin
0

(S) En kompis för livet

Dangerous Heart To Heart
Viltgrå med japananlag hona
Bild

Dangerous Bit By Bit
gul/svart japan hona
Bild

Dangerous Like Toy Soldiers
Viltgrå brokad med japananlag hona
Bild

BildBild

Vad Ska Hända Sedan "Tammy"
U: Magic's Rosmarin E: Butterflys Xander

Tammy är efter min älskade Nellie som gav mig otroligt fina avkommor och så tror jag även att Tammy kommer att göra då det är en jätte fin tjej med mammas glimt i ögat.
Tamms är en ganska speciell tjej så som även de flest harkorsningar är. Hon är inte den största på den här jorden men hoppningen har ändå fallit sig naturligt för henne och hon har en luftig och fin stil med fart under tassarna. Dock är hon väldigt bestämd och vill hon inte så är det inte så mycket att göra och just därför valde jag Foffo som pappa till ungarna.
I buren kan hon vara lite vaktande men skulle inte göra något. I famnen är hon en riktig gosig tjej och hade nog kunnat sitta där i timmar om hon hade fått bestämma.
Kroppsligt är Tammy väldigt snygg! Hon är en nättare korsning med långa snygga ben.

Rak: Lätt 2 pinnar
Krok: Medelsvår (tog pinnarna i lätten genom vinst)

Filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=XMmJpihpHJk
http://www.youtube.com/watch?v=pQZPEwWMdNk&NR=1

Fabulous "Foffo"
U: Okänd E: Okänd
Foffo ägs av Emelie Hellstedt men jag fick äran att passa honom under en tid för någon sommar sedan. Han är en grabb som är snäll i alla lägen och ställer upp, en riktig bästa kompis. I och med att han är så stabil tror jag han kommer att komplettera Tammy fint då hon kan vara lite nervös i sig själv.
Foffo är inte någon ung herre längre men när han tävlade gick det undan på banan när han ville.

Ems beskrivning av Foffo:

OM FOFFO
Foffo köpte jag inte förens han var vuxen. Hade tyckt om honom länge och när hans ägare la av med hoppningen. Så köpte jag loss honom. Det tog 1½ år innan vi tog vår första pinne tillsammans. Han är ingen lätt kanin att lära känna utan det tar ett tag. Men han är så otroligt snäll och skulle aldrig någonsin bitas. Han är pigg och nästan alltid glad och nyfiken. Foffo är också en baddare på att smita ut ur buren när man öppnar åt honom. Han måste springa och flörta lite med alla söta flickor. Jag är så enormt tacksam att jag fått köpa denna underbara ängel.

FOFFO SOM HOPPARE
Foffo är alltid lika glad och pigg. Hoppar fint med god teknik. Tyvärr hoppar han inte med mig på samma sätt som med sin förra ägare. Då gick det undan och placeringar på var och varannan start. När han verkligen är fokuserad och på hopphumör går det undan speciellt i kroken. Han är så underbar att föra när han verkligen hoppar.
FOFFO SOM AVELS HANE
Foffo har visat att han är en väldigt fin avelshane. Han nedarver ett väldigt gott psyke, tuffhet, mycket nyfikenhet och alla ungarna har blivit fruktansvärt sociala. Är verkligen super nöjd med resultatet på de kullar han fått.

Rak: Elit
Krok: Svår 3 pinnar
Längd: Ej elit
Höjd: Elit

Jag tror det här kan bli en riktigt trevlig kull för både de mer erfarna så som de mindre erfarna.
Med Foffos lite grövre benstomme och härliga psyke och Tammys slanka snygga kropp och luftiga hopp kommer det här att bli kanon!

Ungarna kommer att bli besläktade med. skåningen,nordanvindens, simoneholms, GT CH tips? top, kasper mfl. dock inte Elliott

För frågor eller för att visa intresse maila:
power_mist@hotmail.com

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning