marsvin o kanin
kan man ha marsvin och kaniner i samma bur?
Ja, det kan man, men de börjar oftast bråka då de inte är samma djur och talar samma språk. Jag tror det oftast funkar i djuraffärer eftersom kaninerna och marsvinen är så unga att de inte blivit könsmogna eller revirtänkande ännu
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Sätter man ihop dom så tidigt som möjligt så tror jag att det är okej, dock bör kaninen inte vara så mycket större än marsvinet, tycker jag iaf ^^ Jag satte ihop en vuxen kanin med ett vuxet marsvin och kaninen var ganska så stor, dom trivdes ihop i alla fall, så jag vet inte.. ^^
/Photoniq - www.alexandra.foo.se
Kaniner behöver inte sällskap och marsvin behöver en artfrände. Och om man nu vill ha kanin och marsvin ihop så måste man ha en stoor bur. Dock kan även kaninen sparka ihjäl ett marsvin med sina starka bakben, rekomenderar att inte ha dem i samma bur, utan skaffa två burar.
- Mvh Emma
ok.tro inte jag ska prova då med andra ord.

Jag skulle inte rekomendera det, visst det kan funka men jag tycker inte det.
Kan funka, men jag skulle inte ta några risker. Som #3 skrev kan kaninen sparka ihjäl marsvinet. Om man ska ha marsvin och kanin ihop ska man sätta ihop dem när de är små, och helst ska det vara sån liten kaninras som möjlig, t ex hermelin.
jag har en hermelin men jag provar inte ändå.vill ju inte att nån skadas.
Ibland fungerar det, ibalnd inte. Det beror på både kaninens och marsvinets personlighet..
Dom pratar ju inte samma språk så dom förstår inte varandra. Det kan hända att dom börjar bråka.
Jag vet att det inte alltid funkar, men ibland funkar det.
En vän till mig har en kanin å två marsvin med varandra. Dom är bästa vänner. Ligger å sover på/bredvid varandra, tvättar varandra å sådär! Så det KAN funka, även om det inte alltid gör det.
#10 ser ut som att de har en stor och rymlig bur iaf :)
- Mvh Emma
#10: Söta :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Även om dom är bra vänner så kan dom ju bråka någongång. Tex mina marsvin är bra vänner och har alltid varit men för ett tag sen blev dom irriterade på varann och tjivades. Om det skulle vara ett marsvin och en kanin som började tjivas så kan kanin göra stora skador på marsvinet även om det inte är meningen.