Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 232 ggr
ciss
0

Och två blev tre ..

Fannys lillebror, Charlie, åkte idag för att köpa en kanin. Det blev en madagaskarfärgad hermelinhane som fick namnet Emilo, verkligen vacker! Han såg våra, blev kär och ja, nu blev det som det blev. Jag och Fanny kommer nog att pyssla om honom lite också.

Bor i stallet i en bur under Englas och Emblas bur. Han är by the way Englas kullsyskon! Englas mamma födda fyra ungar (hermelin) och då adopterade de bort en av ungarna till en annan hermelintjej som just fått ungar. Och denne unge var Emilo!

Ska fråga Charlie om jag får fota honom i morgon. Han är i alla fall väldigt söt och Engla putsar honom så fort hon får chansen! Inte alls parningssugen trots att han är könsmogen, han bryr sig inte ett skvatt.

Väldigt hussekär och sitter helst och myser i Charlies famn. Brudarna är rätt nyfikna på honom,  men han bryr sig inte. Skönt!

Jaa, två blev tre i alla fall.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Kul.
Vad ni än gör, låt inte ens honorna komma nära hanen! Kaniner kan para sig på två sek. Tror det var en tjej som hade 7 honor tillsammans. En hane smet in till dem och på 10 sek hann han para sig med 6 st.

Horsepower
0

#1 va!!:O

ciss
0

#1; Tror du att vi är korkade eller? Klart vi inte släpper ihop dem. De är ju syskon och allt.

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

#3: Han är i alla fall väldigt söt och Engla putsar honom så fort hon får chansen!

ciss
0

4# Ja? Stör det dig eller? Genom gallret har de fått träffas (han i bur & honorna utanför) och Engla ville slicka honom i ansiktet hela tiden.

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

#5: Ehm, lite irriterad? -,-
Jag tolkar det så att kaninerna fick träffas. Troligen är Engla parnignsugen, eftersom kaniner brukar slicka varann då.
Ursäkta för att jag försökte hjälpa till och försäkra mig om att ni inte parade dem. Visste itne att det ansågs stötande för folk att hjälpa till.

ciss
0

#6: Jag är inte irriterad bara för att jag skrev "Stör det dig eller". Lämna tråden om du stör dig så mkt på mig?

www.frihetenskaniner.se

Matilda_91
0

Problemet är löst! kaninerna bor inte tillsammans.

Sluta tjaffsa nu flickor ;)

Tina-A
0

Roligt att det blivit 3 kaniner. Mina putsar varandra dagarna i ända, det betyder att dom gillar varandra.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Säger som Tina, hon putsar ju Embla också och hon är inte speciellt parningssugen verkar det som.

www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

#0 Vad roligt! Vill se maasssaa bilder på sötingen sen!<3 ;D

jees94
0

Bilder?!?!  XD

KajsaM
0

Åh vad roligt :)