Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 820 ggr
bambiiii
0

skiller ifrån sig?

igår satt jag med min kanin han grävde i min säng så jag sa nej lungt,sen gjorde han det igen så jag tog upp honom! jag låg honom  på sängen igen så grävde han och bet på lakan! jag sa fy strängt fast inte högt! han kollade på mig och började slicka sig! jag ropade på honom så kollade han på mig vände sig så hans rumpa var framför mig och sen vände han sig och slickade och typ la händer över ansiktet som en hund! vf gör han så? skiller han ifrån sig eller vill vara oskyldig?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

elinab
0

Det låter som att ni hade en liten maktkamp. :)

Att väda rumpan mot någon annan sådär är som att dissa någon i kaninernas värld. Att sedan börja putsa sig är för att visa att man minsann inte bryr sig om vad den andra tycker. Dom förstår mer än man tror :)

[Cameliont]
0

Har du testat att sätta honom i toalådan när han gör så? Mina gräver när de är kissnödiga, liksom för att säga till att nu måste du låta mig skutta iväg.

Shabby-Chic
1

Stora bokstäver i början på mening och punkt i slutet skulla göra ditt inlägg mycket mer lättläst, och då skulle fler svara på dina frågor.

Jag har inga som helst läs- skrivsvårigheter men fattar knappt vad du menar i detta inlägget….

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Lina R
1

Han skyller inte ifrån sig, men han säger "Jag struntar i vad du har att säga", dvs en liten maktkamp. Det är bara att vara envis, sätt ner han på golvet och dissa han tillbaks = vänd ryggen till och pilla på något som är mer intressant än honom. Efter ett tag kommer han nog att komma och buffa dig i ryggen och undra whatsup :P.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

bambiiii
0

haha! idag älskar han mig extremt mycket han knuffar nosen mot min hand! och slickar! :)

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

bambiiii
0

CoolJag skulle säga en sak till! Idag så satt jag på mattan och kelade med honom,han slickade otroligt mycket och nafsade på mig! Jag la honom i buren och då ville han bli bärd för första gången!? han klättrade på mina stövlar och vill att jag skulle klappa! Värför gillar han mig så mcket nu förtiden! Asså mycket mer än vanligt!?

Lillhems Kaniner
0

#6 Så höll min hane på som jag hade när jag var liten. han såg mej som sin tjej. Viss perioder, vår och höst,  var han väldigt intensiv. Hängde mej på hälarna och gnagde mej på fötterna när han inte fick uppmärksamhet.

Lumos1
0

#1 har inte läst alla svar men du ska Inte förvänta dig att din kanin kommer lyda dig hur mycket du skriker och säger Nej med hög röst. Han kanske inte ens förstår vad han gjort fel.

Tålamod, träning och att ni får kontakt det är så det kanske en blir en stunds magi och även om han gör som du vill några gånger kans han vända och köra sitt eget race..han "skyller inte ifrån sig" det är en kanin.

Uppmuntra posetivt beteende!

jossan84
2

Han förstod nog inte vad du ville säga, djur tänker inte som oss, men han kan genom negativ betingning lära sig att förknippa vissa beteende med något obehagligt (tex, en barsk röst) och då undvika det beteendet för att andvika det obehagliga. På samma sätt kan man lära dem att förknippa vissa beteende med någor positivt, tex. godis, det kallas då positiv betingning.

Att han börjar tvätta sig kan vara en sk. överslagshandling. Han vet inte riktigt vad han ska göra så han gör något rutinmässigt, som att tvätta sig :)

bambiiii
0

9# kan vara det!