Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 350 ggr
senna
0

Drömjobb?

Vad vill du bli när du blir "stor", vad är ditt drömjobb? _(om du inte redan är "stor" och jobbar, då får du gärna berätta vad du jobbar med) .

_Själv vill jag jobba med djur, vara veterinär eller något liknande. Jag har alltid velat bli doktor, och nu när jag ändå är "inne i" djur, så har jag bestämt mig för att bli djur-doktor. :)

/ senavere

KvirrZ
0

JAg går naturbruk- djurvård. Så jag vill alltså också jobba med djur :)

- Mvh Emma

Prizma_o_Kristall
0

Helst vill jag jobba med djur, ska ha en kennel där jag föder upp shetland sheepdogs. Jag går på floristprogrammet, trots att jag inte vill bli florist. Men blommor är ju med kul, fast inte mitt drömyrke.

Tina-A
0

Vill bli inredningsarkitekt eller sjukgymnast, men kommer nog bli lärare :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Skulle gärna vilja bli frilansfotograf eller något som har med djur att göra. Vill gärna föda upp kaniner men det är nog lite svårt att försöja sig på sånt! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Något med djur, helt klart.
Nästan alla säger när de är små att "när jag blir stor ska jag bli veterinär, delfinskötare, djurskötare.. " Eller något annat. Men jag är nästan säker på att jag kommer jobba "med djur" när jag blir stor. <33

KajsaM
0

#3 Lärare? Gud vad jobbigt med alla tokiga barn ;)

Hum, Vetrinär eller hundagis ;)

KvirrZ
0

#3 vilken ålder på barnen? :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

nåt med djur helt klart :P ^^

Tina-A
0

#7: Helst små, typ årkurs 1-3.. Då är dom fortfarande snälla och söta och de flesta gillar faktiskt skolan ^^

Lotta_A
0

helst vill jag bli veterinär men jag har inte dom betygen.. :(

Så jag skulle vilja jobba med att göra film!

twinnie
0

inredning, Fotografi eller djur :)

Horsepower
0

djur elr fotograf,elr både och!:D

Nicolina
0

Min lilla dröm just nu är att starta en egen djuraffär och INTE sälja djur, utan istället ge ut bra info och förmedla vidare till uppfödare och föreningar!
För det är helt klart djur i någon form jag vill jobba med!!

Moonstrike
0

Något med djur, t.ex ridlärare, uppfödare, hunddagis… och författare. Skulle va ganska kul att va fotograf också, efter att ha fotat min lilla sööta kanin idag ;)

SaraB
0

Jag vill bli lärare ^^, Har bestämt att jag ska bli det också! ;)

Frida-L
0

Jag vill bli veterinär =) Ingen tvekan!!

KajsaM
0

#9 Jaha såå små ;)

[Niike]
0

Lärare är ju typ bästa jobbet - ledig på sommarlovet och alla andra lov!^^ Lyxigt! :P

Nicolina
0

#18 Nja, lärare är väl inte lediga på våra lov heller..? Då jobbar de ju, massa konferanser, möten om utveckligen i skolan, rättar prov mm. Och dessutom så jobbar de ju några veckor efter att vi har slutat skolan inför sommaren och börjar jobba ett par veckor innan vi börjar i skolan sen till hösten igen! Eller har jag helfel..?

KvirrZ
0

#15 vilken ålder vill du vara lärare för då? :)

- Mvh Emma

fridak
0

innan ville jag bli veterinär men sen insåg jag att jag inte vill jobba med sjuka djur. har haft lite beslutsångest nu eftersom jag precis sökt till olika högskolor. men jag slkte iaf vet som förstahand sedan optiker på hemmaplan i andrahand och det blir troligtvis optiker. veterinär vet jag ju itne riktigt om jag vill längre men jag ahr ändå itne betyg el högskoleprov som räcker för att komma in så det blir nog optiker vilket verkar rätt kul.

Tina-A
0

#19: De har inte ledigt hela loven, men de har ju i alla fall lov och framför allt sommarlov :) Andra arbeten har oftast ca 1 veckas ledighet, medan lärarna har ledigt när eleverna har ledigt (till stor del).

myriis
0

Advokat.. :P Mend et kommer jag nite ha betyg till x)
Hum.. Mja.. Vet inte.. :)

myriis
0

Hum, författare möjligtvis.. :P Men då måste man ha ngt vettigt att skriva! Eller skådespelerska skulle vara en dröm.. ;)

amand
0

Jag vill bli sjuksköterska eller doktor. Men jag tror inte att jag kan bli doktor eftersom man måste ha MVG i alla ämnen då.. ;S

[Niike]
0

#19 ; Min mamma är lärare, så jag vet. Men det kanske är olika, om man jobbar som låg, mellan eller höstadielärare, eller lärare på gymnasie osv.. Min mamma är ledig hela sommarlovet, men kanske börjar någon dag tidigare än mig, kommer inte ihåg. Men visst kanske det finns prov som måste rättas, men det rättar lärarna ju hemma så då blir det ju ändå inte som att "jobba". Hon är ledig alla lov.

ikea
0

#18 Lärare har ju ett skönt sommarlov, men för att få vara ledig på sommaren jobbar dom 45/tim i veckan i stället för 40/tim.

Min syster är lärare och hon jobbar mycket hemma på kvällstid. Fast det är det nästan värt för att få vara ledig hela sommaren. Sommaren är enligt mig den absolut härligaste årstiden, det tycker mina kaniner med.

SaraB
0

#20, jag vill  bli lärare för åk 6-9! ^^

KvirrZ
0

#28 den värsta åldern alltså ;P

- Mvh Emma

[Eichan]
0

Jag skulle, som alla andra typ :P, vilja jobba med djur :) typ veterinär, hunddagis eller djur pansionat :)