Spacig Utebur / Blå otter Dvv
Vi gör egna varianter av djuraffärernas uteburar, våra är större, mer hållbara, gedigna (och snyggare?)
Värstingvarianten i djuraffären är så här stor: 186x93x100/146 (mått i cm)
Vår grundmodell är så här stor: 220x150x100 (mått i cm)
Och vår variant flera tusenlappar billigare än trixie och co. Fungerar bra för små och medelstora kaniner. (Även till större kan beställas). Givetvis åretruntstandard. Vill du göra hemmet lyxigare till din kanin? Kika in på vår hemsida kanske?
Det går att beställa, snart är lagret fullt igen.
http://www.liljedalskaniner.webs.com
Snälla hjälp, hur sätter jag in en BILD direkt under texten? Om man inte vill bara bifoga en fil i hörnet… Vill lägga in bilden direkt under texten, har lagt in bilder på photobucket…juh.
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Vi har även fina ungar dvv kelisar just nu. En otroligt fin kull med till exempel blå otter… Gosiga!

Tog mig friheten att lägga in din bild :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#2 Tack, Martina!
Har skickat meddelande till dig. Har fler bilder jag vill kunna lägga in, om man visste…
Jag kan ju alltid testa lite…

Jag tycker det går mycket bättre nu…
Se så bra. Sitthyllan fäst med grov torx-skruv i björkstam samt en av ingångarna.
#4 Riktigt snygg bur, tycker jag! :D
#5 Jag bugar o bockar. Det är kul att pyssla med händerna!
*puttar upp denna tråden lite*

Har kollat in dina burar förut, de är jättefina! Vad ligger priserna på ca? Hur fungerar leveransen?
Vad kostar dessa fina burar?

Riktigt fina =)
#8 och #9 Har PM:at er! =)
#10 Ja, den uppgraderade versionen -09 är den bästa hittills! 

Skulle också vilja veta vad dom kostar, visst bodde du nära göteborg?

Har du bara lyxburen som är "klar"? eller har du fler?
Sån fin bur! Och inte tala om kaninerna! HERREGUD så söta!
#12 Har pm:at dig
#14 Jag får väl inte göra något annat än hålla med dig
å vilken bur! jag är på jakt efter ute bur till killarna, vad har ni för priser och levererar ni till södra skåne? vet ju inte vart ni finns.. men måste bara kolla in er hemsida nu :)
#16 Har skickat ett pm till dig. Precis den buren som är på bilden levererades till Kastanjens kaninuppfödning, norra skåne.
Södra skåne? - Inga problem.
Jättefina burar! En sådan där lyxbur kostar..?
Söta kaninungar dessutom, älskar blå otter.
Aut viam inveniam aut faciam
Jag skulle också vilja veta vad den kostar. Kan du inte skriva det här?

jaa, kan du inte skriva vad de kostar så att man får någon aning om det är något man har råd med? =)
Supersnygga burar! :)
#18, 19, 20, 21
Javisst prisnivå är bra att veta.
Jämför mellan min och Trixies största, deras burar har fått viss kritik på grund av att en del säger att de inte tycks stå emot ens en eller två säsonger utomhus. Det tycker jag är dåligt. Hur kan man sälja såna burar och samtidigt vilja ha så många tusenlappar för den?
Mina grundmått: 220x150x100cm = 3,3 kvadratmeter + 3 etager
Trixies på bild: 186x93x100/146cm = 1,7 kvadratmeter + 2 etager
Mina burar är dubbelt så stora men hälften så dyra (SE LÄNGST NED)
Trixies ca-pris: 5.300kr (går att få på rea för 4.500kr men minns dock att måtten är betydligt mindre än min även om bakgrunden är snygg med vatten & vass):
Min grundmodell som jag snickrar - se bilder tidigare i tråden - är byggd efter principen att vara stark där den ska vara stark och lätt där den ska vara lätt. Så trots att den är ordentligt stor så väger den inte bly. Fyra st rullbara hjul finns som tillval om man vill rulla runt den på gräsmattan. Annars är den mobil och överkomlig att lyfta.
Den är lättstädad med utdragbar skiva på mellanvåningens "bushörna". Har anpassat nät även på botten som passar för bete.
Finns i fyra färger. Natur, Teak, Ljusbrun, Mörkbrun.
Pris på den bur jag snickrar - grundmodellen - är 2.500kr och jag har funderat på om man kan dela upp betalningen på ett par månader om man önskar men inte bestämt mig ännu hur vi gör. =)
Väntetiden att få sin beställda bur är för dagen inte lång. Håller på och snickrar ikapp och snart är lagret fyllt igen.
Transport & Leverans kan ske till ett rimligt pris.
Oj vilka underbara ungar :-)
#23 Ja de är lycksaliga i temperamentet!
såå tama!
Har en ny modell färdig denna veckan. En bur som kan delas av i två, spegelvända mot varandra.

#25 Kul =D

#25 åh va kul, kommer det ut på din sida? och här? 
#27 Ja och Ja. Hemsidan och här.
Den skulle egentligen varit klar till idag men hettan har försenat dubbelmodellen ett par dagar…

Men hörde att vi skulle få +13 och regn på måndag. Det är väl inte bättre? O.T.
Riktigt snygga burar, ska kanske övertala mamma till ån sånhär bur ^^
#25 och #28 Alla skurar har försenat dubbelmodellen en vecka.
Återstår en del målning o det är ju hopplöst även idag…
Eftersom jag själv då o då och även andra önskar mindre burar men som ändå har lyxkänsla så är även en sån snart redo lämna snickeriet. Eller två faktiskt. Den ena följer med våran goa Hektor som ska hyras ut till en familj nu några veckor i juli…endast det bästa är gott nog!! =)
Mått på den lagom lilla buren (blir även en halvstor rastbur): 150x80x75/58cm LxBxH, två etager och betesyta 1,2kvm. Byggd efter samma princip och lyxkänsla som våra stora burar. Bara att denna är byggd med helt raka väggar och går in där bak i kombin på en bil om man fäller baksätet. Gör transporten billig. Lovar återkomma om pris och bild på denna nu så fort som bara den blir helt klar. Pris ca 1/3 lägre än min stora lyxbur. Målning o lite andra detaljer återstår. Nyfikna kan pm:a mig ifall ni skulle vilja äga en. Burarna byggs i östergötland men transporteras enkelt hem till dig.
Skulle gå upp kl 6 idag och skruva och måla färdigt. Men regnet det bara öser ner… Vad är det här? Svensk sommar.
Även fina kullar till salu nu! Dvärgvädurar och dvärgvädurslöwen. Mycket hanterade och sociala. Både leveransklara och snart leveransklara. Vana vid barn och katt. Underbara! (Ja! Maja och Mira stannar båda hos oss om de är honor…)
Man blir så sugen på både bur och fler kaniner. Du har skickat meddelande så vi funderar vidare!

Jätte snygga burar!! Och kaninungarna 
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
#22 bygger du såna burar? :)
#33 Nej skumma inte tråden, orka läsa den.
Det där är en bild på Trixies burar med dålig kvalité (gott om folk säger det även om bilden ser snygg ut) som jämförelse. Trixie har bara två etager, lyxburen jag bygger har tre.
De burar jag bygger ser du i inlägg #2! och #4.
Trixies mått för betesdelen är: 186x93 = 1,7kvm.
Mått på min lyxbur (#2 och #4) är: 220x150 = 3,3kvm. Detta är min hobby så priset är hälften mot Trixies.
Mått på min enkla lagom betesbur á lyxkänsla: 150x80 = 1,2kvm. (Bild på denna kommer så fort vädret vill).
#32 Ja. Kaninungarna är snyggast!!
Puttar lite.
#33 Inte meningen om jag lät snäsig. =) Men fick för mig att lägga ut en bild på trixie som jämförelse.
Nästa två modellerna i min burserie är klara nu. Men var så klantig och hann inte ta bild på spegelvända stora tvillingburen innan den skulle upp på släpet och transporteras iväg till familjen som beställt den… Bilder kommer när dom kommer.
Men minsta buren ser ut som nedan. En trappa och ännu snitsigare bodel tillkommer, annars ser lilla lyxburen ut som på bilderna.

Mått 152 x 85 x 73cm. "Lilla lyxburen"
Finns i fyra färger.
Pris: 950 kr
Detta är en hobby jag har att bygga burar. Bara själva materialet och vad det kostar i inköp ligger väldigt nära tillsalu-priset och det gäller alla mina modeller. En liten hint. =)
Pga högt tryck kan jag idag bara lova ut burar till de som samtidigt köper kaninunge från oss. Men till augusti går även bara att beställa och köpa bur så klart. Enklast är att gå in på hemsidan och spana vidare. www.liljedalskaniner.webs.com
Vi har fortfarande otingade ungar kvar. Blå, svart / blå otter, havanna, kanelbrokade m fl. Dvärgvädur & dvärgvädurslöwen.
Fråga efter hemkörning av bur / unge om du önskar det. PM:a här eller surfa in på hemsidan & mejla eller ring. Jag bor mellan Linköping o Motala, östergötland. Men kör flera resor i sommar / höst på utflykt.

Jätte snygga burar:D

Hur lyckas du få till det !
Dom är grymt snygga dina burar
Jag som skulle fixa hyllor i mina gamla burar och klantade till det 
Va bor du?
Efters jag inte är så händig själv,,skulle jag behöva en ny bur
Göteborg,,frakt dit?

Glömde
Dom små blå otter "dräglar" 
Sööööööta
#36 Kul att du gillar!
#37 En gedigen och rolig grundmodell som nu är tagen patent på. ;) Jag bor en bit från Motala vätterns pärla. Går ej att skicka med bussgods eller liknande, blir för dyrt. Men vi tar på släp eller *lilla lyxburen* går precis in i kombin med fällt baksäte. Frakt utanför östergötland (men inte längre än 50 mil): 450kr oavsett modell.
#38 Ja hur näpna som helst. Tre av fyra blå otter är tingade (en kvar). Och en av två blå utan otter är tingade (en kvar där också). Båda hanar förstås. Men fem svarta otter honor är inte bokade.

Jösses så snygga burar. Synd att vi inte har plats, annars skulle jag ha bytt ut alla burarna till såna maffiga 
#40 Just! Vi har hörts. Lugnt. Fundera du. Här finns att göra…
#41 Du kanske kan trycka in minsta lyx på 1,2kvm? De ljusbruna blir finast tycker iaf jag… En sån bur tar 1½ meters plats på längden och 85cm på bredden.
Hej igen,
Såg att du också har en kanin från Gilbo. Vår lilla kille är också från Gilbos uppfödning. Curman som är född nu i april.
Vi funderar och återkommer snart….
vad kostar kaninungarna?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Men oj va fina burar, :D
Fastnade för de här 2 sista bilderna på Lilla lyxburen :D

Men oj va fina burar, :D
Fastnade för de här 2 sista bilderna på Lilla lyxburen :D

( råka dubbelklicka :s )
#44 Blå otter är sålda men andra teckningar/färger finns, 300 de flesta:
http://liljedalskaniner.webs.com/tillsalukullar2009.htm
#45, 46, 47 ja känns som en modell med lagom spring i.
#22 sån vill jag ha! ;/ Får sätta pappa i arbete
heheh
bygger du fackburar på beställning as well?:)))
Jag är intresserad av en fackbur, så stor som möjligt (fackmässigt) helst isärtagbar. Våran budget ligger långt nere just nu, vart ligger ca-priset? Jag är intresserad av upp till 12 fack, som ska kunna delas på två st 4-fack och 2 st 2-fack. Ev. 3 st 4-fack, beroende på hur det blir med utrymmet här.
Begagnat och renoveringkrävande är inga problem.
Mvh,
/Linn R, Tassel's kanin- och gerbiluppfödning.