new zeeland red
hej!
är det någon här inne som har en sån ? Eller vet något om den?
Hade nämligen en sådan när jag va lite mindre, ganska stor var han också. Men det var en väldigt snäll kanin faktiskt för att vara så stor.
Hade varit roligt om någon hade just den rasen , om inte annat vet varför det inte finns så många här i sverige (vet som sagt inget om dom så vet inte om det finns många i sverige eller inte, men det känns inte som att det gör det).
edit:
sökte på google, och då kom artikeln om rasen upp här. Då är jag mer intresserad av hur många här inne som har rasen! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag har haft två honor, jättetrevliga! :) Har dock inte fött upp några själv, men tog en kull på de var. Blandraser i och för sig.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har 2st här hemma =) En hane med stamtavla och en hona utan. Båda två är himla trevliga! Jag gillar rasen, de är både vackra och trevliga att ha och göra med, de är i regel lätta att ta ungar på och är bra mammor. NZR är en av de vanligaste raserna för produktion (slakt) så det finns väldigt många som föder upp både renrasgia och korsningar - Men utan stamtavla.
Jag fick stå i kö i över ett år för att få tag på hanen jag har, det finns endast ett fåtal utställnings-uppfödare här i Sverige. I USA, där rasen härstammar ifrån, finns det betydligt fler och även en egen klubb. New zealand kaninerna där är även godkända i fler färger (t.ex. svart, blå och brokad) än vit och röd som vi bara har i Sverige.