Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 475 ggr
marty94
0

Kaninungar

Hej! Jag vill börja med att säga det här, att de här kaninerna är till salu är pga. att jag drivit omplaceringshem som nu dock är nedlagt.

DvvJag har kvar en dvärgvädurs unge som är född vecka. 32 då han fått stannat pga. oseriös köpare. Han är social och nyfiken och skulle nog passa bra som hoppkanin. Mamman och pappan bor hos mig.
Denna kull var alltså en olycka.
Han är vilt grå brokad.

Dvv korsning

Har även fått tillbaka en kaninunge född vecka. 24, hon kom tillbaka då även de köparna visat sig vara oseriösa och brist på både intresse och kunskap. Hon behöver komma till någon som kan ge henne tid.
Hennes syster bor kvar hos mig och har blivit hoppkanin så de skulle hon nog oxå kunna bli. Fick de här ungarna från en familj som behövde hjälp när de var 4veckor (fick med mammorna)
Så vad pappan är för ras vet jag ej, men gissar på hare.
Hon är viltgrå.

Teddykorsning

Har jag även ännu en teddykorsning, en hona på ca. 5månader.
Hon är snäll och social o kommer ofta när man ropar.
Man skulle nog kunna använda henne som barn, kel eller hoppkanin.
Hon är blå.

Dvv korsningar

Två honor som bor tillsammans.
Även de är väldigt sociala.
Vana vid barn, katt och hund. De säljer jag ändast tillsammans. Med tanke på att de är omplaceringskaniner är rasen inte helt säkert, men den ena sägs vara teddy/dvv.
De är ca. 2år.

Lejonhuvad korsning

Till sist har jag en liten lejonhuvad korsnings hona.
Hon är ca. 3år. Anledningen att hon fick komma till mig är för att hon hade bott med en kastrerad hane men då hade hon vantrivts.
När hon kom till mig var hon väldigt osäker och satt mest i ett hörn.
Nu är hon framme och hälsar på en när man närmar sig burarna.
Nu är hon en väldigt tillgiven tjej som vill ha livslångt hem.

Låter någon av de här kaninerna intressanta? De finns i Eskilstuna. Vill ni veta mer eller ha bilder så är det bara att maila :) martyruden@hotmail.com