dålig mage. svar snabbt tack
Var in med kaninen till veterinären förra veckan pga slemmig avföring, dom sa att hans tandproblem kunde vara orsaken till det för att han inte kunnat få i sig tillräckligt med hö, han fick operationstid inbokad för tänderna och han ska fram till dess få i sig extra protein som heter Crytical Care. Nu har han fått Crytical Care några dagar och magen blev lite bättre, men nu börjar han kännas väldigt hård om magen och den låter väldigt mycket som det brukar göra när man är dålig i magen, så jag masserade den, sen när jag lyfte upp han efter det så släppte han sig. Nu fram till saken, ska jag fortsätta ge han Crytical Care eller ska jag sluta med det fram tills operationen? Jag tycker det verkar rätt så dåligt för han pga han verkar riktigtriktigt uppblåst.

Critical Care* ska det stå såg jag nu
jag tycker du borde ringa nu på en gång till vet och rådfråga! det kan va trumsjuka och då är det bara en tidsfråga innan han kan bli så dåligt att man måste avliva!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken

Hur uppstår trumsjuka?
gaser i magen som tillslut kväver kaninen pga av för mycket tryck på lungorna så ring vet och se vad dom säger.
Mvh Järnskogens kaniner

går det att få tag på vet som man kan rådfråga den här tiden på dygnet?
Förövrigt så mår han bra, han äter förfullt och är pigg.
jo det finns ju jour på vissa kliniker.
jaha borde inte va någon fara om han äter, men om jag va du hade jag ringt och rådfrågat vet iaf :)
Mvh Järnskogens kaniner

Han är så gott som sig själv så jag avvaktar till imorgon bitti och ser hur han mår. Men tack för hjälpen :)