Material?
Jag kan verkligen inte ta det lugnt och har nu bestämt mig för att bygga en 4-fackare ^^,
Men undrar vilket material som är bäst? Hade tänkt mig någon slags träskiva?
Vilket material man föredrar är lite olika. När jag bygger burar, så bygger jag helst utav OSB. Men formplyfa, plywood osv funkar bra det med.
Bara man målar går det bra att använda obs eller vanlig plywood.
Jag gillar att återanvända grejer därför bygger jag mina burar av pallkragar lätta att bara vika ihop vid frakt och bara stapla hur många man vill på varandra här är en bild på burar jag sålt håller på bygga nya som ser likadana ut nu. Billigt om man får tag i pallkragar gratis.
#3 va snygga burar…
Vart fick du tag på pallkragarna?
Marie & Mozart
#4 ibland hittar man sånna på blocket.se men det är oftast svin dyra typ 100kr/kragen men jag har vänt mig till ett företag jag vet har och fått gratis men lättast är att du hittar ett företag och köper billigt.
Vad använder du som botten & till dörrarna o tak?
Marie & Mozart
Är lite inne på formplyfa just för att det verkar enkelt att hålla rent, men blir inte det halt för kaninen trots underlag?
#7 jag har tidningar & massa spån + halm i botten. Så han halkar inte.
och som sagt, det är lätt att hålla rent.
Jag torkar av invändigt med en fuktig trasa när jag städar ur buren.
Marie & Mozart
#6 Jag har en vanlig pall i botten sen plywood skiva för varje bur och tak ska den stå ute får man ju sätta tak på den min är gjord för att stå i ett stall. Dörrarna är gjorda av lekt (Tjockare list kan man säga) med vinkelhjärn i två hörn diagonalt sen har jag häftat fast vanligt minknät på insidan så kaninerna inte kan gnaga på dörren.
Jag lever med enkelheten så dessa burar är inte svåra att göra själv.