Sand i toaletten?
har ni sand toalett till era kaniner?
Mvh/Ellen<3
Nej. Sand är inte direkt bra. Bättre att ha spån eller annat i toaletten tycker jag. Mina använder inte ens toalett.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Varför är inte det bra? Har hört om många som har sand till sina toaletter till kaniner, och det är bra till övriga djur med.
Säger inte emot dig, undrar bara vad det är som gör att det är dåligt. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Det vet jag inte, jag har inte hört någon som har det. Själv använder jag spån och det funkar utmärkt!
MVH Wilma
#2 Jag har att det inte är bra för väldigt många sandsorter dammar en hel del.
Sedan tycker jag att det sprids lätt ut, fastnar i lång päls m,(egen observation)
Det tror jag beror lite på vad det är för typ av sand.
Ex vanlig sandlådesand från Bauhaus har jag använt till hamstrarna i deras toalådor.
Dammar snudd på ingenting, men luktar däremot inte direkt mumma när det blir kissat i..
Kattsand skulle jag däremot inte använda, eftersom det dammar en del.
Kaniner är väldigt känsliga för damm.
#4 Ah, kan ju visserligen vara dammet. Det har dock inte varit några problem för mina hamstrar, fastnar inte i pälsen eller så. Det är snarare spånets damm som de reagerar på. 
Nu är ju hamstrar och kaniner helt olika djur, men hamstrar är ju mindre och vekare så det känns som att de bör vara mer känsliga, haha. 
Men man får ta och hålla sig borta ifrån sanden då!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Har spån i min toa-låda. Inte sand. :)
#6 Sedan beror det kanske på vilken sorts sand man har men finns ju mycket annat bra man kan ha :)
Nej, jag har kutterspån till Bamses toa.
Som Ninni säger så beror det helt på vilken sand det är. Om det t.ex. är kattsand och det är klumpar så är inte det så bra. Man kan nog räkna ut det själv. Jo just för att kaninerna kan äta "klumparna" och det kan fasna i halsen på de.
Sen kan ju det damma lite extra.
(Detta är vad jag tycker)
What doesn't kill you makes you stronger.