Dvärgvädur rex
Tycker att rexpälsade dvärgvädurar är så fruktansvärt fina och dessutom verkar de ha ett väldigt trevligt temperament. Jag skulle vilja veta mer om rasen i allmänhet, höra om era erfarenheter om den samt se bilder. :) Varför valde du just dvärgvädur rex?
Är absolut inte inne på en ny kanin, är bara nyfiken på rasen ;)

Underbara :)
Diana är väldigt gullig av sig, slickar på mig hela tiden men ändå väldigt sprallig så hon är inte jättelugn men annars hur gosig och go som helst.
Absolut inte dum eller bitit mig någon gång.
Otroligt go ras som det ska bli mer av!
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
De är helt underbara! Mina två är väldigt energiska och busiga som tusan! Sitter aldrig stilla och rymmer från hagarna hela tiden. :) De passar utmärkt till hoppning, mina honor är väldigt smidiga. Dock är ju pälsen inte så bra på rasen än, då man inte kommit så långt i aveln. Och även öronen och huvudena är inte heller topp, men det går frammåt i aveln iallafall, inom 1-2 lär det finnas snygga dvärgvädursrexar! =)
#1, Din Diana är verkligen otroligt fin! :)

4# Ja underbar, håller också med att öronen inte är de bästa ^^
Men hon har faktiskt en bra päls.
Rest in peace Valkyrie!
#5 De som föder upp wienertecknade har kommit längre i aveln, då det är fler som föder upp.
#2 och #3, Ja du har två sötnosar från Louise ja! :)
som ungar så tycker jag att rexkaninerna är toksöta! Som vuxna så tycker jag att de är mer ståtliga och fina. :)

8# Haha jag väntar på att Diana ska växa till sig, hon vill inte växa ^^
Vill faktiskt att hon ska bli stor och stilig nu och ingen liten plutt även fast hon är söt :)
Rest in peace Valkyrie!
#7 Ja, och är hel nöjd! :)
#11 Oj jävlar vilka öron du! =)
Ska i framtiden skaffa en/två wienertecknade rex dvv, förhoppningsvis en vit blåögd (a)
Försöker under tiden lära mig mera, skaffa fler (och större) burar på 200/250x200x100 (LxBxH) som sommarburar & 120x70x80 (LxBxH) på vinterburarna. Dom måtten hade jag tänkt att ha för EN lejonhuvad dvv (fast ska ju ha flera men inte i samma bur.
För mina två st Lilla Tyskar Kassy & Leah (som jag har i samma bur som fungerar utmärkt även nu i tonåren) ska jag ha 250/300x200x100 (LxBxH) på sommarbur & 240x80x80 (LxBxH) på vinterburen.
Ska ha samma mått till mina två dvv-honor Shajli & Melissa (som bor i samma bur sedan födseln) har sin sommarbur på 250x200x100 (LxBxH) & 240x80x80 (LxBxH) på vintern.
När jag skaffar dvärgvädurs rexar ska jag ha 250/300x200x100 (LxBxH) på sommarbur & 240x80x80 (LxBxH) på vinterburen. 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Jag har dvärgvädur rex! Det är underbara kaniner! Pälsen är ju urmysig! Valde dvärgvädur rex just för jag tycker dvärgvädurar har det bästa temperamentet, plus att pälsen som sagt är underbar! Min hemsida med kaninerna
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
#11 & #15, Sicka sötnosar ni har! :)
#13 Din Cobra underbar, vet han bodde hos Skogsstjärnans Sofie, ville så gärna ha en unge efter honom..
Denna killes föräldrar från Tomten ja. killen uppfödd Boden så han rest långt..
vill ha blå-vita sötnosar till våren av han .. =)
Fäller dvärgvädur rex hår? :P urmysiga tycker jag dom är!
Ja, det gör dom
Har hört att vissa säger att de fäller mer än normalhårade kaniner, men jag vet inte om det stämmer.
Jag har själv ingen dvärgvädur rex, dom en normalpälsad rexbärare. Men hos uppfödaren så visade hon hennes rexkaniner och dom var verkligen urmysiga! Hennes bror (rex) var ju ascool! Så mycket energi men ändå så lugn och mysig! :)
Jag har en och annan Dvärgvädur rex och tycker att det är en härlig ras! De har mycket energi men ändå tycker jag att de flesta är som Dvärgvädurar (har även Dvärgvädur). Pälsen är inte helt klar men på god väg.
Läste att någon skrev att wieneraveln har kommit längre än den wienerfria och det stämmer absolut inte! De som avlar på wienerfria har avlat in normalpälsade för att få in bättre kropp, huvud och öron. Tycker att pälsen på de wienerfria har varit mycket bättre än på de wienertecknade jag känt på med. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att Dvv rex för utställning har en viss standard att sträva mot, det har ju inte de som avlar på sällskapskaniner.
Rexar (oavett ras) fäller precis som alla andra kaniner :)
Nedan, en wienerfri liten ung kille :)
Ljustadalens kaningård