Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 399 ggr
ciss
0

Smal?

Hur vet man om ens kanin är för smal? Embla är ganska smal tkr vi, man känner ryggraden tydligt om man stryker med fingret och revbenen också.

Hon väger 500 gram och är korthårig, åtta veckor. Är det normalt? Menar att man känner ryggraden osv.

Vad är bra att ge till en Smal kanin? Så att den blir lite uppgödd. :-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Det är ju en hermelin så dom väger ganska lite, men om hon är smal så finns det ju lite feta saker du kan ge henne :) Solrosfrön är fett och det kommer hon gå upp i vikt av

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Jordnötter kan man väl också ge? Alltså sånna som man kan köpa i djuraffärer (osaltade). Har för mig att de innehåller mkt fett? :-)

www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

#2: Japp, dom är också väldigt feta!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Bra. *S*

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

En kaninunge ska inte vara för fet. De har ju tunnare hud och det är lättare att känna ryggraden .. Kanske inte är så bra att ge en liten unge en massa feta nötter & frön?

Zvintos
0

Håller med #5. Låt henne springa mkt och bygga upp muskler istället. Kaninungar brukar kännas smalare än vuxna kaniner (iaf mina erfarenheter), och hermeliner brukar vara lite smalare än ex dvärgvädurar i kroppen.

Moonstrike
0

Om kaninen äter bra så är det nog inget fel på den ;) Du kan ju vänta lite och se hur h*n växer innan du börjar göda henne/honom. Dessutom är nötter tydligen inte bra för kaniner Oskyldig

Matilda_91
0

Tror inte att man ska göda henne med massa onyttigt fett. Det mår hon nog inte bättre av, gör istället som ovanstående säger.

annars finns det nog bättre alternativ på lite fetare mat som  är nyttigt för kaninen.

Fnisse
0

Min kanin är helt galen i banan men han äter inte så mycket mat . Han är lugn och mysig . En gång för vi till veterinären med honom och då sa dom om dom slutar äta så ska man tvångäta dom med en liknande spruta som man sprutar in maten i munnen med . Låter hemskt …