två eller en
jag vill ha en till kanin (så att jag har två kaniner)men jag undrar om det är bra att ha två kaniner jag brukar ta in min kanin där inne så att han hoppar fritt men mamma vill inte att två kaniner ska vara där inne men jag tycker det är synd om en kanin får sitta i sin bur medans poppe får vara inne och skutta men man kan ju inte bara sluta att ta in poppe. poppe mår ju inte bra om han helt plötsligt inte får vara inne hur är det igentligen att ha två kaniner
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
Om du har en utekanin, kan du snart inte ta in den mer, för det blir för stor temperaturskillnad :) Bättre att rasta den ute i så fall.
Ja du kan ha 2 kaniner tillsammans, men allting hänger på om dem accepterar varandra eller inte. Det bästa är kastrerad hane med hona.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ok:-D jo jag vet men går det inte att ta in han någon timme
fast om jag har en hona och en hane i samma bur då får jag ju kastrera hanen, men senare vill jag kanske ha ungar och vi har bara plats med max två kaniner. fast om jag vill ha ungar så kan jag låna en hane
det blev lite rörigt
#3 Ja man kan ha 2 honor med, men dem kan vara kluriga att få att gå ihop, jag hgar 3 honor ihop men det är på stor yta med många gömnställen osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2: nej, du kan inte ta in en kanin någon timma på vintern. Den kan få värmeslag och dö. Du måste bestämma om du ska ha din kanin inne eller ute så snart som möjligt :)
#5 Men när jag ställer ut kaniner på vintern så får de vara inomhus på utställningarna, en hel dag. Sen kanske det inte e så bra att ta in de varje dag. Men jag tror inte kaniner är så fruktansvärt känsliga som folk tror.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#3; Har ni inte plats för fler än 2 kaniner är det inte supersmart Att ta en kull med bebisar. Kaninungar är oerhört svåra att få sålda, hur söta de än är. så det finns en väldigt stor risk att man sitter där med 10 kaniner istället för de 2 man hade tänkte sig ;)
Du kan ju kastrera din hane och köpa en hona, det är nog det lättaste. då kan de förmodligen bo i samma bur och rastas tillsammans.
Kaninen bör du inte ta in nu när det blivit kallt ute, rasta honom istället utomhus. Som #6 sa så är det nog inte nån big deal om det händer någon gång. Men du bör inte ta in honom ofta. sen brukar det inte vara fullt så varmt i utställningslokaler som i bostadhus heller.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Håller med #7
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
ok tack alla för svar. jag visste inte att kaniner va så känsliga har bara läst att man inte kan ha dom inne över en natt på vintern när dom är ute kaniner. men jag har poppe inne för att han sitter skälv i sin bur hela dagen och för att han ska vara med oss men jag får väll ha honom i hagen och gå ut med honom i skogen och sånt
. #7ok tack jag och min bästis har pratat om att ha en Avel men isåfall får det ju vara hoss henne (hon bor på en gård). jag pratade med mamma idag jag sa att jag ville ha en till kanin men jag får inte :/ men jag ska försöka få henne att ändra sig