Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1692 ggr
Fishcake
0

(S) Ohanterade kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läger ut en annons angående några av min kompis kaniner.

Hon måste tyvärr sälja några av sina kaniner på grund av tidsbrist då kaninantalet ökat oplanerat. Kaninerna är lite stressade och skygga på grund av för lite hantering, men i rätt hem tror jag att kaninerna kan bli riktigt fina vänner. Kaninerna finns i Skärplinge/Tierp. Transport går nog att ordna kortare sträckor.

Ring: ****0294-512520
****Mejla: wolf_lover99@live.se

De som ska säljas är Två hanar & Två honor, dessa bor ej tillsammans utan i enskilda burar, så alal behöver inte komma till samma hem.

Här nedanför kommer en kort beskrivning om varje  kanin.

Först ut,

Kajsa,
Kajsa är en något aggressiv skygg kanin som verkligen behöver en ägare som är kaninvan. Till utséendet är hon väldigt söt. Hon är ungefär 1 år gammla och är en Lejonhuvad kanin. Men som sagt är hon aggressiv och jag önskar innerligt att hon kommer till ett bra hem då hon inte trivs där hon bor just nu.

Stora My,
Stora My är en svart lite lugnare och mysigare kanin som tidigare har blivit lite tränad i hoppning, hon är som sagt mycket lugnare en vad Kajsa är men jag ser ändå helst att hon kommer till någon mer kaninvan person. Även Stora My är en Lejonhuvad kanin, svart. Hon är ungefär 3 år.

Bobbie,
Bobbie har jag känt ända sedan han var liten bäbis. Han har ända sen han föddes varit väldigt stressad men han är absolut inte elak. Även Bobbie bör komma till en kanivan person med mycket tålamod! Bobbie fyllde 1 år i maj så än är det inte försent att ändra på hans beteende.. Han är en lejonhuvad svart kanin.

Patrick,
Patrick känner jag inte så väl, men vad jag vet är hans enda problem att han är skygg. Han är annars gosig och snäll, men som sagt skygg bland annat när man ska ta ut honom ifrån buren. Patrick är en fin blå lejonhuvad kanin ungefär 1 år han oxå.

Alla kaniner är snälla att ligga på rygg när man ska klippa klorna, kan eventuellet sprattla till någon gång ibland.. Snälla att borsta, lite stressade i alla förutom Stora My är lite stressade i selen. Kanske ska berätta att dom är utekaniner oxå :) Varje kanin kommer att kosta runt 100 lappen bara för att vara på densäkra sidan med ägaren.

Jag tänkte lägga ut bilder i tråden..

Det här var den första annonsen jag skriver så jag har säkert glömt att berätta något viktigt, men säg gärna till om ni undrar något! :)

Stora My:

Fishcake
0

Stora My

Fishcake
0

Kajsa,

Fishcake
0

Kajsa,

Fishcake
0

Fina Patrick,

Fishcake
0

Bobbie,

Fishcake
0

Bobbie

Fishcake
0

På Stors My kan jag visa många fler bilde rom någon skulle vilja se, resten kanske kan fixas inom de närmaste dagarna om så önskas :)

Någon frivillig som vill ta sej an en missförstådd liten kanin? Skulle göra det själv om jag bara hade plats :/ Har redan tagit hand om en.

Lumos1
0

Så söt hon är stora My!Visa gärna fler bilder:)

Fishcake
0

Stora My ♥

Fishcake
0

Stora My ♥

Lumos1
0

Gud jag är kär…fruktansvärt söt!pmar dig:)

Fishcake
0

putt,

stora my <3

dermot
0

Vilken söt mustach Stora My har ^^

Hade ev. kunnat hjälpa till, men bor dock i Skåne.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lumos1
0

Så söt! Ska kolla med transport i fokus och se om man skulle få ner henne till götet.

Fishcace! har fått svar från din vän och det verkar vara akut att få bort kaninerna?Jag vill gärna ha My, hon är jättefin om det stämmer att hon är lugn och mysig av sig?

Jag behöver dock lite tid, har lovat sambon att göra iordning och fixa en stor bur sä allt är klart innan hon kommer..

Hur bråttom är det?

Lumos1
0

:)

Fishcake
0

Jag vet inte direkt hur brottom det är, det får du fråga henens ägare, men jag tror hon vill få iväg någon kanin innan vintern i alla fall då hon nästan inte har npgon tid alls över till kaninerna då.

Och mot mej har Stora My alltid varit lugn och snäll, lite svårfångad i rasthage bara då hon blir lite stressad av att man försöker fånga in henne, hon brukar helle rinte direkt komma fram i buren och söka kontakt, men det går nog att jobba på :)

Hon har i alla fall aldrig visat tecken på att vara egressiv, bits inte, attackerar inte och sprattlar inte så mycket :)

Saeasco
0

Ååh, lycka till önskar jag dessa fina kaniner… har ingen möjlighet själv i nuläget men skickar en tanke. <3

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

Lumos1
0

Har mejlat henne men hon verkar inte f´riktigt hänga med på vad jag menar, föreslog djurtransport på nått sätt..Får se om det går:)

Fishcake
0

Hehe, hon är tyvärr ett virrigt barn :s Vi förösker hjälpa henne att förstå, men hon har svårt att släppa kaninerna och vill helst inte att dom ska flytta så långt bort, men hon vet att det är för kaninernas bästa, så det ska nog gå bra :p

Lumos1
0

Hehe du får hjälpa mig att ligga på:P

Jag finns ju i Göteborg men det brukar funka med transport om man verkligen vill:)

flinabus
0

jag tar imot kaniner som folk vill bli av med dock betalar jag inte för dom, kaninerna bor om de är möjligt i flock med min frassehona o kastrerade dvv i en stor hundgår tillgång till grävmöjligheter och massor av plats fri tillgång till hö samt grovfoder 2 ggr om dagen, o givetvis ett hus dom kan skutta in i när dom vill det, kommer även idagarna fixa till i gamla hönshuset så att kaninerna får flytta in dit till vintern:) låter detta intressant så kan du ju tipsa din kompis om mig

Fishcake
0

#21 Låter jätte bra, men du får mejla till wolf_lover99@live.se för hon har inte iFokus :/