Ledsen
I lördags köpte jag mig min drömkanin, en fransk vädur. Meningen var att han skulle få bo ihop med min lilla tysk efter.kastrering. Men Telpa flyger på frassens bur och när han är ute är mina två andra kaniner väldigt arga på honom så dem slåss. (kastrerad hane och hona) Så imorgon ska jag lämna tillbaka honom. Kan inte sluta gråta, det är verkligen min drömkanin den här chansen får jag aldrig igen. Tror ni att en kastrering kan göra så dem andra accepterar honom?
MVH Erika :)

Men varför ska du lämna tillbaks honom, du behöver väl inte ha honom med någon annan kanin. Har du provat att låta dom träffas, du måste ju ge dom en chans i alla fall. Skulle det inte funka så får han väl bo själv.

Saken är den att han ska vara frigående i mitt djurrum ich då måste det fungera att åtminstone tiger och ninni accepterar honom då dem går i en kompostgallerhage. De två ryker ju ihop såfort han går utanför. Samtidigt Kan jag inte sluta undra om det skulle kunna funka om jag kastrerar frassen också. Desuton vinner jag lite tid på att försöka hitta ett annat hem åt honom så han slipper flytta igen från uppfödaren.
Det går jätte bra att han kommer hem igen. När han kommit hem så ska jag ta med han på en utsrälling och se hur fin han är ;)
Mvh
Beatrice Bergman
Men varför har du okastrerad hane tillsammans hona och okastrerad hane? Det där låter inte som ett bra upplägg alls. Risk för ungar och okastrerade hanar går sällan ihop med andra hanar, oavsett om den andra är kastrerad.
Det brukar inte vara så lätt att sätta ihop ett redan fungerande kaninpar med en till kastrerad kanin, precis som du berättar så blir det lätt så att även de som trivt ihop tidigare blir osams när det kommer in en tredje.
Hoppas dina kaniner som redan bor ihop blir vänner igen när frassen flyttar.
Lycka till!
#4 Hon skriver ju att ena hanen är kastrerad.
Det e bara frassen som inte är kastrerad!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#5 Jo det förstod jag, men hon skriver ju att hon har ett par av kastrerad hane och hona som hon satt ihop med den okastrerade hanen…

#6 Nej det skriver hon inte då har du inte läst ordentligt. Den kastrerade hanen och honan slåss antagligen med varann när den nya kaninen är ute, antar att hon menar när dom ser honom utanför deras bur.
#7 Aha, sorry då fattade jag fel.
Läste igen och fattade som att frassen skulle vara frigående och de andra i kompostgallerhage… Rätt?
I så fall kan du TS lösa problemet genom att bygga Hage av plywoodskivor istället, så de inte ser eller kommer åt varandra. Du kan ju testa i alla fall, men kanske de slåss bara de känner lukten av din nya kanin?
#8 Bra, blev lite orolig där ett tag. Ibland hänger man inte riktigt med. Det finns ju jättetunna plywoodskivor, det kanske skulle funka?
Hoppas du kan behålla din drömkanin!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10 Säkert jag som skrev otydligt också, blir så när man är trött ^^
Ja, jag med :) i värsta fall får han flytta ut i vår.