Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1370 ggr
blandiscasper
0

aktivering

Hej!

jag undrar om man kan hålla på för mycket med sin kanin?

vad är lagomt?

hon är inte stressad eller rädd, men svårt och veta vad som är lagomt, hon hoppar fram och ser nästan ut att vilja komma upp i famnen när man kommer mot henne:=)

Fick hem henne igår:=)

Raspberrys
0

Du känner nog efter vad som är lagom själv :) Om hon vill gosa så klart du ska göra det då! Tror inte att en kanin kan få för mycket kärlek (enligt mig)

// Linda :)

Kramar

Linda & Djuren

Fridaaaa
0

Första veckan jag får hem en kanin, låter jag den bekanta sig med miljö osv innan jag börjat ta ut i sele, & pysslar mm sedan är det bara till att gosa osv så mycket kaninen vill :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

blandiscasper
0

hon har tuffat till sig rejält och varit ute i sele 3 gånger, det verkar gå hur fint som helst:) hmm hon verkar inte ens bry sig om selen:)

hoppas inte på nått bakslag bara

blandiscasper
0

ohh jisses, idag när jag kom hem med en stor tallkvist och skulle ge henne fick hon fullständigt frispel i buren!

hon måste blivit rädd för något! hon flög  mellan golv till tak! kan det vara grenen hon blev rädd för?

var jätterädd hon skulle göra sig illa.

Hon är jättego och kommer fram och är nyfiken när hon är ute.

men i buren är hon rädd och stampar när vi öppna och ger henne mat klappar etc… vi är jätteförsiktiga med rörelser och så…

kommer detta gå över tror ni?

Fridaaaa
0

#4 Ni har inte haft henne så länge, och hon är bara ungkanin. Ge det tid för henne att vänja sig vid er osv.

blandiscasper
0

ja men som hon sprang i buren idag , stackarn.. jaja hon verkar inte ha gjort sig illa..

vi ger henne tid så går det säkert över..

lillgumman..

Fridaaaa
0

#6 Min ungkaniner, som är 6 månader nu, var lite sån fram tills hon var runt 4 månader :)

blandiscasper
0

ok tack, då har hon nån månad till då och rätta till sig:=)

Fridaaaa
0

Det är så individuellt på kaniner, hur dem är osv, vissa är såna länge, andra inte. Man får helt enkelt träna och vänja dem sedan får det ta den tid det tar:)