Era hagar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har på tröttnat på att jaga kaniner och på att de skadar varandra. Mina kaniner har kompostgallerhagar och även om jag har dem på högkant så lyckas de ta sig ut. Antingen hoppar dem eller så klättrar de eller lyfter på hagen och går ut.
Grejen är den att jag vill kunna ha stora hagar till dem inte så som jag sett andra ha en Hage som är 1 galler x 2 galler och sen tak och golv det är för litet tycker jag. Så jag undrar hur ni gör med era hagar? Jag vill kunna ha ute kaninerna flera timmar om dagen utan att behöva oroa mig över att någon ska rymma. Bilder uppskattas!
Ett förslag är ju att bygga riktigt rejäla burar med stark trästomme och sedan nät på sidor, botten och tak. Kostar mer än vanliga kompostgaller, men såå mycket tåligare. Har du både bottennät och tak så behöver du inte heller hålla uppsikt hela tiden :)
Jag har uteburar på det sättet men man skulle ju mycket väl kunna ha dem som hagar. Mina är 2x3 meter och dem bor där som sagt dygnet runt. Mina hagar består av kompostgaller på stor yta och lite rolig terräng. Känns som om dem inte hittar på "skit" när dem har sysselsättning :)
Lägger in bild på både burar och Hage.