Importera ?
Skulle jättegärna vilja få in lite nytt blod i min Dvärgvädur Rex Avel nästa år , och vill gärna importera in en liten hona , vitörad dvärgvädur rex (har en uppfödare jag är intresserad av) .
Det jag undrar nu ..
Hur mycket kostar det att importera ?
Ska kaninen ha sprutor i Sverige och bo i karantän ett tag innan man kan ta hem , i sådana fall , hur mycket kostar det ?
Finns det någon som ska importera detta året eller nästa , från Tyskland , som man kanske skulle kunna få hjälp av att hämta den jag ska köpa i sådana fall ?
Kaninen behöver inga sprutor och ingen karantän krävs vad jag vet.
Sen har jag för mig att det inte kostar något för själva importen heller, bara resa för en själv och sådant.
Men då är det förutsatt att man inte importerar fler än 5 djur/person, som är tillståndsfritt.
Efter 5 djur krävs tillstånd för varje extra djur, som nog kan kosta en liten summa.
Absolut enklast är nog att maila/ringa jordbruksverket och fråga exakt vad som gäller.
#2 Okej , då vet jag det . Hade bara tänkt att importera in 1 enda , och det är en hona .
Får ta och göra det någon dag . 
Kan ju passa på att fråga i denna tråden också , så slipper jag göra en ny tråd för en liten sak . ^-^
Är vitörat dominant eller behövs det från båda sidorna ?
#3 Vitörat är dominant. :)
Min hona bär inte på vitörat men min hane är vitörad, parade dem och 4 av 5 ungar fick vita öron. :)
Jag kommer KANSKE åka till Tyskland och hämta kaniner, när vet jag inte dock… Vilken uppfödare är det du i så fall ska köpa ifrån? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Åh , har du ett datum på när du kanske ska åka ? skulle vara tacksam om du skulle vilja hämta en liten åt mig då !
Funderar på från www.rexzauber.de , dock har jag inte bestämt mig än och letar fortfarande runt ! 
#6 Nepp, inget bestämt alls! Men funderar på det!
Ja, men då är det där jag i så fall ska hämta, till mig och kankse till några andra. ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 Okej , men tror du det blir i år eller nästa år ? 
Haha , okej !
ska först höra med mina föräldrar när dom kommer hem .
#8 Antagligen nästa år! Beror lite på vad hon har för kaniner nu! Har mejlat och frågat, ska se vad hon svarar!
Gör så! Håller mig uppdaterad i "Rexpälsad Dvärgvädur" där jag länkat till henne bland annat ^^
// Anka
#9 Okej , men då blir det perfekt vid nästa år , då har jag hunnit spara !