Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 597 ggr
Viccan92
0

Oroliga

Bestämde mig för några månader sedan att föda upp holländare då jag fick hem en helt underbar holländare hona. Så kelen, gosig och orädd.

Så nu har jag en hona hemma och en hane. Honan är född i mars, april och hanen är 10-11 veckor. Dock så är honan ganska orolig av sig i buren. Annars är hon väldigt go och social. Märkte igår att när min frasse som bor i buren över henne leker rövare. Med andra ord drar i nätet med tänderna och stampar och springer och håller på. Han gör så när han vill ha uppmärksamhet. Då blev hon rädd och sprang runt.

Tror ni att anledning till att hon är så orolig är att han gör så varje gång jag kommer till deras bur. Nu flyttade dit hanen också. Det är en trefackare. Får se hur hanen reagerar. Han är en väldigt social och orädd kille.

Men tror ni att min frasse gör det mot henne?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Hoopys
0

Mycket möjligt att hon känner sig osäker för att hon inte ver vad som händer.

Hon kanske inte känner igen hanens doft?

Jag tror inte att hanen gör det emot henne, möjligtvis bara för att han vill ha uppmärksamhet.

Denna kommentar har tagits bort.
Sashhi
0

Jag skulle rekommendera att ha honan högst upp om hon är känslig. Dessutom för ju en frasse lite mer väsen då dem är så pass stora.

Not your mom, not your milk.

Viccan92
0

#1 Hon har bott där sedan jag fick henne för ca 1månad sedan så tyckte att hon borde vant sig för jag har haft andra kaniner där med honom tidigare och det är ingen som reagerat. Okej det var ju mina dvv och dem är ju vana vid det mesta. Men ändå.

#3 Buren högst upp är större. Den där nere är dubbel och därmed hälften så liten. För liten för frassen.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast