Presentera dina kaniner
Nu var det ett tag sedan vi hade en sån här tråd, så nu är det dags igen! :) Det är alltid lika roligt att läsa.
Lägg in en bild och skriv lite om din/a kanin/er.
Har du en kull med ungar, skriv info. om kullen.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
**Pigelinas Pigelin
**Pigge är en väldigt bestämd dam, men älskar att bli gosad med, ibland iallafall;)
Hon är riktigt bra på att hoppa men slarvar lite på lägre höjder.
Men hoppas att hon klassar upp sej endå^^ ensålänge har vi bara tävlat 1 gång:)
Pigelin är från min första Lejonkull.
I LOVE U<333
e. Ludde(rip)
u. Ruggy(RIP)<3
född: 30 Maj 2006
uppfödare: Hanna Eliasson (altså jag;)

// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Vichy
Vichy är en väldigt speciell kanin för mig, då hon klarat sig från många hemska saker. Hon är en Lejonhuvad dvärgvädur på lite över ett år, och är Gul/Svart japantecknad (dåligt tecknad) Hon tar mycket bra hand om ungar, och gillar att kela om det inte är varmt, då kan hon naffsa för hon inte vill vara i solen.
**Sagornas Tequila
**Tequila är en mycket gosig dam som kommer bli perfäkt mamma till dom kullarna hon kommer få hos mej:) Hon var väldigt bitsk och sur några månader, antagligen tonåren. Men nu är hon den goaste i världen<3
e. Frasse, blå/vit
u. Sagornas Havana Rose
född: 18 februari 2009
uppfödare: Linda Fredling
// Hanna
**Lindhults Aska
**Aska är en liten kelgris som gillar att hoppa, debuten kommer ske i November tror jag:)
Hon är en utmärkt mamma.
Jag köpte henne när hon var 10 månader gammal.
e. Lyktans Ville
u. Lindhults Pepperoni
född: 22 juli 2008
uppfödare: Helena/Lindhults kaniner
// Hanna
**Solställets Akilles
**Akilles betyder mycket för mej då han är min andra hane jag någonsin haft,(min första var en engelsk sheck som jag hade när jag var 3-4 år) Han har en helt underbar färg enligt mej och syper temprament, nu vantar bara dom jobbiga månaderna i tonåren bara;) men dom borde vi klara bra:D
Han har väldigt fin man och enligt Pet-domaren visa han upp sej bra och hon trode han kan få ok poäng i ras-uts.
Jag har Aldrig provat Hoppa med Killen men han kommer antagligen debutera i october/november:D
Killen hitade jag i en annons på blocket, blev jätte glad då jag har letat länge efter en havana hane med stamtavla:) och så kunde jag hemta honom bara 2½ mil från mej:D han bode igäntligen i Åmål, men uppfödarens föräldrar bor i mönlycke:P
e. Sagornas Ballerina
u. Sagornas Rom russin
född: 8 Juni 2009
uppfödare: Karin Hedborg
// Hanna
**Ytterforsens Sötnos
**Sötnos är igentligen min Lillebrors kanin men jag får använda henne i min Avel endå:)
Hennes uppfödare bor i skelleftiå typ 150 mil från mej:P
vi hämtade henne från dom som kört ner henne från utställningen i vårgårda:)
e. Hällsjö's Simba
u. Fantasyas Muffin, 93,5p
född: 4 Juli 2009
uppfödare: Therese Lundgren
// Hanna
Royal-seed's Salsa, "Lindy-Hop", "Hoppsan"
Hoppsan är verkligen en kelkanin! Hon älskar att bli kammad & borstad, och är ganska duktig på att hoppa. Hon brukar busa med sin bästa vän, Lille Skutt.
När hon äter sitt hö, så brukar hon hoppa upp i höhäcken (Som dock börjar bli för liten) och bara vara där. (Se bild)

Royal Seed's Nauro, "Lille Skutt"
Skutten har ofta fått mig att skratta. Han hittar ofta på bus, som att välta huset och vända upp och ner på vattenskålen.
Jag har provat att hoppa så smått med honom, fast han är inte särskilt duktig. Han vill bara springa omkring på gräsmattan. Men det går nog att träna upp :)

Tjoffsen, är en liten tjockis på 3 år som älskar att lata sig och äta mat:P Man kan väl inte säga att han är en riktig kelgris, men ibland så gillar han att bli kliad på huvudet. Men allt ska man göra på hans villkor.
Han är välsigt speciell för mig och jag skulle aldrig komma på tanken att sälja honom<3
Xtra, är en Teddyvädur på snart 2 år som är mattes lilla clown. Han ska vara överallt där man är och älskar att bli kliad på huvudet^^ Han äter som en gris och brukar få morot på hela hakan när han tuggar.
Är man nere så får han en alltid på gott humör igen.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
*Ni som lägger ut bilder, gör gärna så de synns direkt i inlägget! Lättare då.*
Stigfinnarbergt's Snowflake, "Nalle"
Ras: Dvärgvädur
Färg: Vit blåögd
Född: 26 mars 2008
Jag köpte Nalle 17 maj 2008 på Mora utställningen, han är en helt underbar kanin <3 Jätte social och riktig buse ^^ Han är ställt på 93.5p i klass A. Avdrag p.g.a gula tassar och pälse var ej färdig.
Friheten's Milos
Ras: Teddyvädur
Färg: Madagaskar
Född: Mars 2009
Jag tingade Milos som hona men han bytte kön i sista sekund, hehe men min hane hade just gått bort så jag köpte han ändå :) Han älskar mat, och han tycker om att gå i sele, tjurig gubbe i buren är han allt, vill inte att mans ska röra omkring och böka i hans bur då kan han komma fram och t.o.m hugga! Antagligen tonåren ^^ Verkligen fluffig kille, ca 9cm lång päls på kroppen och 3-4cm på huvudet (rätt tät på huvudet), han är inte så stor i storleken, och hans huvud är rätt liten, men han har jätte fina öron <3 Ca 24cm långa.
Sonadill's Sassa
Ras: Teddyvädur
Färg: Madagaskar
Född: Vet inte än, 2007?
Sassa har jag inte haft så länge, hon är klippt på bilden men hon har en vääldigt tät päls! Man kan vrida och vända på hon litehur som helst om man är försiktig, först i början var hon lite "rädd" i buren, satt i ett hörn och tryckte, nu kommer hon fram när man ger mat fast hon vill helst hålla sig för sig själv i den mörka delen av buren, hon älskar hö och äter hur mkt hö som helst <3
Våfflan
Våfflan är Vichys och Morris unge, och jag kunde inte låta bli att behålla henne, hon har såå mycket personlighet! Hon är född den 12 juni - 09 och är brun zobel wienertecknad. Hon får väldigt lätt tovor så henne måste man borsta varje dag, särskilt vid rumpan ;) Hon älskar grenar också, mest från äppelträd.
#16: Holy shit jag trodde det var 16 olika ungar i samma kull xD
Astrid Lindgren-kullen
e. Pigelinas Lillen
u. Lindhults Aska

Pigelinas karlsson på taket, Pigelinas Mio min Mio, Pigelinas Emil i Lönneberga, Pigelinas Ronja rövardotter
// Hanna
#17 Hahahaha 
#16 Verkligen söta :D
#17 HAHA! xD
#20 Tack! 
Solställets Quit
Min lilla Carmör, som blivit så stor! Alldeles nyss var han min bebis, (han kommer alltid vara min bebis) nu har han blivit stora killen och riktigt snygg är han! Quit är som en hund, kommer när man ropar, springer alltid lös efter än och älskar kel! Hoppning är även ett ämne (dock är mattes intresse så stort) Seciellt gillar han att hoppa upp på min axel i från marken. Blå lejonhuvad kanin, 7 mån, utställd i klass C på 94,5 p.
Hallsjös Cassandra
Har ett hjärta utav guld! Hon har aldrig gjort någon illa och skulle adrig kunna göra det heller. Ett riktigt energi paket, men som gärna vill sova i knät. Har aldrig träffat på trevligare hona. Blå lejonhuvad kanin, även ett hopp ämne här, avelshona partner till Quit (ovan) utställd och Stambokförd på 93 p.
Tranbergets Cookie
Kelgoare kanin får man leta efter! Är det något den här tjejen älskar, så är det kel och mat. Man kan vrida och vända på henne hur mycket som helst, utan att hon rör en fena. Hoppning är ingen hitt, men att det är full fart utanför buren det kan jag lova! En dam som vet hur man lever livet på bästa sätt, blå lejonhuvad kanin, kelkanin/maskot hos mig, då hon inte får användas i Avel.
Önska ja hade sån kamra som ni har!
Stamtavla:
Fader:Viltgrå Moder: Viltgrå
Farfar: Svart 95p Morfar:Viltgrå mant. 94p
Farmor viltgrå mant 93,5p Mormor: blå 94p
Uppfödare F. Charlotta
Ras: Dvärgvädur, vilt grå
Namn Geisha
Född 09-02-07
Ej ställd.
Have a little voice in me eller Vilda som hon kallas, är en korsning emellan Lejonhuvad kanin, Dvärgvädur och Hermelin.
Hon är ett litet energiknippe som vet vad hon vill. Därav hennes namn.
Vilda gillar fart och fläkt, och är minsann ingen knäkanin. I sele är det full fart, precis som i hagen. Där det oftast görs glädjeskutt så bakbenen nästan åker ut led. Sitter gärna i små lådor eller hinkar och kikar på allt omkring i smyg.
Charming Prince eller Charlie som han kallas, är Vildas bror och är av samma härliga korsning.
Charlie har inte alla hästar hemma och brukar ofta komma upp i för hög fart i hagen, och det slutar ofta med att han krockar med staketet eller en hink som stod ivägen. Han älskar mat, precis som alla andra kastrerade hanar.
Man kan även göra precis vad som hellst med honom, och han är rena motsatsen till sin syster.
(Charlie till vänster och Vilda till höger)
H.Bevis:
Snödrottningens Fantasi
Född 2007
Dvv
Färg viltgtå wienertecknad
Ögon Blå
Kastrerad.
E Bråkmakargatan Wille 95p (vit blåögd) EE: Emil 96,5p (vit,blåögd)
Eu: Vit blåögd (tysk import) U: viltgrå 94,5p
Ue: Isabella 94,5p UU Viltgrå 94,5å
Min dator krågnlar nu! kan någon Medarbetare lägga in detta på sin rätta plats sen å ta bort detta inlägg?
(Geisha) #25
Övrigt: En snäll dam som vet att hon är vacker att se på tror allt att hon skulle få bra poäng på utställning, Väldigt bestäm och är inte rädd att bossa över hundar och katterna i hemmet, hon talar om vad hon vill.
Älskar att bli klappad på huvudet. Otroligt bra mamma! hennes egenskaper och temprament är helt otroligt!, Samt duktigt på att ta hand om sina bebisar, ser till så att ingen kommer utanför boet.
Hon är otroligt påhittig och fifig, hon tar sig ut ur sin Hage bara sådära, går runt hela buren och letar efter den svaga punkten, så henne får man se upp med, hon gillar att försöka rymma!.
(Fantasi) #27
Övrigt: Helt otrolig lung herre som bara sitter i sin bur och gör ingenting. Han nöjer sig med å fixa och gröva sitt hem, så i sommar blir de ut i koppel (hoppas på bra väder!) så han kan få gräva och skutta runt (ja Geisha ska me få komma ut). Hans avkommer efter Geisha är helt otroliga hur dem har blivit!
Super snäll, lite blyg men sen har inte han å ja byggt ett jättre bra band då de har vart så mycket, men de kommer att komma nu!. Nu är de färdigt här hemma.
Berggrens Mount Gordon, han är en Lejondvv/teddyvädur som är madagaskarfärgad. :) Han är underbar att gå i koppel med, går nästan jämt efter en och är lydig då. Snäll i famnen med när man borstar, ganska medgörlig oftast. Men i buren & hagen är han aggresiv, revirskyddande^^ Och skvättar mycket. Men ska kastrera honom i vår och hoppas det går över lite då. :)
Rosågårdens Citrus, hon är en Lejonhuvad dvärgvädur, g/s japanbrokad wiener. Jättesnäll tös mot alla människor. =) Hon är hur fin som helst, lätthanterad och supergullig. Hennes öron har tyvärr inte fattat det där med vädursgrejen så dom står lite hur som helst hehe. :P
Albin
Vår belgiska jätte (ev en annan ras med långt bak pga hans teckning)
Född i maj 2008. Fick han av pojkvännens storasyster sommaren 2009 för hon hade tröttnat. Helgo kanin, nyfiken men gillar inte att vara i famnen. Springer gärna i sele. Älskar morötter:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alex
En lejonhuvad dvärgvädur/lejonhuvad kanin. Född 11 augusti 2009. Född hos mamma. Mamman är lejonhuvad kanin och pappan är/var lejonhuvad dvärgvädur. Mamma nappade upp han från det att han var några dagar gammal för mamman stötte bort han. Världens snällaste & mysigaste kanin!:D
Flizan
Född 2 februari 2010. Uppfödd hos mamma. Alex är pappan och Sally är mamma (lejonhuvad kanin), så hon är en lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädur. Supergo kanin. När jag var tvugnen att ta bort min älskade Joker 28jan 2010 så var det självklart att jag skulle ha en unge av denna kullen då Joker är farfar till henne :)
Sedan fick jag hem Alex senare med så nu har jag 2 st efter Joker.
Mysig dam men bestämt:) Accepterar det mest:)
Tufsan
Lejonhuvad dvärgvädur. Född 2006. Omplaceringskanin. Helgo dam. Älskar att springa i sele, dock tjock men märks inte när hon springer i sele haha :) Gillar att mysa, perfekt nybörjarkanin (inte för att jag är nybörjare direkt men den som hade varit det). Hatar att hoppa xD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#34, 2 år gammal tråd ;)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#35 hehe :P
detta är mina kaniner zäta japan-hollis(R.I.P),Zira:fransk vädur blandat med hollis,Zingo: japan hollis ( alla tjejeer)