Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 750 ggr
[_annaH]
0

Stå fint

Har precis skickat medlems anmälan till skaf! :)

Men nu ska ju kaninen stå fint på domarbordet o inte "ligga" ner, Elvis ligger ju typ när man lägger han på bordet. Kan man lära dom på något sätt att stå fint?

Norberg90
0

Du får träna honom. Jag brukar träna genom att sätta två fingrar under hakan och en hand bakom rumpan :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

[_annaH]
0

Okej, jag får testa det :) Blir nog svårt eftersom han är så "pussig" av sig, så fingrar nära hans mun blir svårt :P

[_annaH]
0

Putt

Ingen som har fler ideér?

Lina R
0

Träna träna träna =). Olika kaniner reagerar olika. En del av mina behöver en fast men mjuk hand under hakan. Handen bakom rumpan är för att "runda av" ryggen så att den har möjlighet att sätta sig upp. Andra räcker det med att snudda vid morrhåren, eller göra en rörelse som om jag skulle klappa den från bröstet upp på huvudet. En av mina kaniner sätter sig när jag petar på hennes panna.

Han verkar ju vara social och pussig, då kanske du ska prova med en godismuta. Håll fram en morots-slant, när han har upptäckt den och försöker nå den så håller du den en bit upp så att han måste sätta sig upp för att nå den. Inte för högt så att han ställer sig upp. När han börjar mumsa, klappa han över rumpan så att han vänjer sig vid det. Gör om 2-3 gånger och upprepa 2-3 gånger i veckan, sen borde det sitta ganska snart :P.

Kaniner fattar ofta mycket snabbt =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[_annaH]
0

#4 Det med moroten ska ja testa då morot är hans favorit ! :)