Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1058 ggr
ulanea
0

Hjäälp!!

Hej!

Vi skulle behöva veta hur länge man ska vänta mellan varje kull, någon som vet, så skriv i så fall^^

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Tina-A
0

Det är olika hur många kullar man tar, men vanligt är att ta ca 2 kullar per år. 3 eller 4 kullar kan man också ta, men jag skulle själv inte ta över 3 kullar på ett år. Alltså ca 4-6 månader mellan kullarna.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ulanea
0

Okej vad bra:D! Tack:)!

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Lumos1
2

Till Ts!

Är det jätteakut Att ta en kull till, vad händer om ni väntar?Bara frågar med tanke på överskriften, låter som att det är rätt allvarligt?

Enligt mig ska man vänta så länge det bara går!Glad

Sånna här banala frågor tycker jag dessutom att man borde veta innan,

Jag som köpare hade känns mig väldigt osäker på hur era kaniner egentligen mår om ni är osäkra på hur länge man måste vänta för att ta ett ytterligare kull…Bara lite tankar från en köpares synvinkel.

Men bra att fråga istället för att para för tidigt:)

Rozza
0

Tycker det är honas kondition och välmånde som styr PARNING. Vet många som parar om direkt efter en dödfödd kull tex.

Men kan man vänta gör det för honas skull minst 6-8 veckor. Sen en lite regel är att en hona oftast klarar av två-tre kullar om året. Har själv parat om en hona som haft ungar på ca 6 veckor men då har hon sett bra ut det tar otroligt mycket på kaninen att göra så. Så nu mer brukar jag vänta para tills jag tagit bort ungarna från honan.