Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1017 ggr
Linnet
0

Kaninen fäller nu

Min ena hona ca 6 månader gammal som bor ute har börjat fälla nu. Tycker det är jättekonstigt, hon borde ju fått vinterpäls nu då vi har ganska kallt, -7 grader i natt.

[Wera]
0

Samma här, min hane som är 1.5 år han fäller som en tok och det är minus grader på natten. Men mina kaniner jag haft brukar fälla på hösten :S väldigt skumt eftersom de behöver pälsen just då ju. Min systers hermelin hona som är 2.5 år fällde också alldeles nyligen, fast hon har flyttat in nu men innan det gjorde hon iaf. det.

Vet inte varför.. :S

Eidesdotter
0

De kanske fäller sommarpälsen ganska sent? Den ska ju bort innan vinterpälsen sätts.

Min kanin har precis blivit klar med det (han är innekanin dock och fäller lite mer utspritt över året än vad jag gissar att utekaniner gör.)

alicekanin
0

jag tror alla kiner fäller min kanin gör det också och min systers. Min bästis har 7 kaniner och dom fäller också jätte konstigt

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Fishcake
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

All sommarpäls åker av nu, det gör den på alla mina också och det har den gjort varje höst :) Men precis under all lös sommarpäls finns ett tjockt lager ny mörk vinterpäls! :)

Fridaaaa
0

Min BJ har fällt ovanligt länge, lika så en av honkaninerna, så 2 av 5 kaniner fäller fortfarande, trots att det var ca 2 månader sedan de flesta av dem påbörjade fällning.
Ger b-vitamin i vattnet för att hjälpa till :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viccan92
0

Mina har precis fällt klart. Min svart hane har lite kvar och sedan min frasse med. Men de andra har fällt klart.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Raspberrys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kanin fäller otroligt mycket! Jag brukar säga att det "snöar" i hans bur då det ligger hår överallt (så fort han rör sig låsnar det vitt hår) När man klappar/Borstar honom så säger min mamma att man får två kaniner i handen :)

Kramar

Linda & Djuren

Saaara
0

Jag undrar om man har tänkt att ta in sin kanin på vintern, ska man ta in den innan den får vinterpällsen då? :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

NaDa...
0

Min hona Lisen började också fälla nyss…
Men de andra började fälla redan i september. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

#8 nu är det för sent att ta in sin kanin, skulle gjorts augusti/september i så fall, nu skiljer det sig för mycket i grader.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Oj vilken gammal tråd som kom upp, har just nu en hona i full fällning, så dom fäller väldigt sent tycker jag.
#2 Tror det går alldeles utmärkt att ta in kaninerna nu, så kallt är det inte ännu.

bambiiii
0

min kanin fäller oxå väldigttt mycket !

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3