Kaninkoloni
Idag så satt Klara och Busen i varsin fåtölj, för Klara borstades och jag skulle sätta på min grabb selen. Men han hoppade över till henne eftersom hon hade maskrosblad där, hon blev jättestressad och stampade med foten men han brydde sig inte om henne så hon lugnade ner sig och började kela lite med honom. Det var så gulligt att se och Busen är ju så himla foglig med alla andra kaniner. Så nu funderar jag över om man kunde ha en enorm Hage, där fyra kaniner kan bo tillsammans. Vad är oddsen för att nåt sånt kan funka? Hur ska man göra det bättre? Platsen där hagen isåfall ska stå är säkert 10 kvm, och alla skulle få varsin stor bolåda (givetvis upphöjd från marken så dem kan bo där även vintertid) så det blir nästan som en riktig koloni. Två av honorna är ganska dominanta av sig (ganska stora också, engelsk scheck-storlek), sen är det en väldigt undergiven liten hona (hermelin) och så den undergivnaste av alla, en kastrerad hane (också engelsk scheckstorlek) och möjligtvis en unge som just nu bor ihop med min innekanin för att mamma vill att dem ska ha kompisar, men hon kanske också kan flytta ut till kolonin eftersom hon ju då får kompisar. Och så har vi en annan kanin som bara bor utomhus på sommaren för att hon är så sjuk hela tiden, så det blir fyra kaniner som skulle bo där ute. En av dem dominanta honorna bor redan ihop med hanen och hanen känner redan den lilla honan. Men jag är rädd för att Mindy och Bella ska döda varandra, att Mindy ska döda Busen (hon avskyr honom) och att Bella ska döda Klara. Skulle detta trots allt fungera? Eftersom ingen av dem har varit i den hagen tänker jag. Detta är bara fantasier, lösa ideér som inte alls måste bli sanna även om det faktiskt skulle kunna funka men jag är så nyfiken och jag vill gärna veta.