Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1225 ggr
Lola89
0

Förkyld?

Hejsan!

Det är så att jag skaffade mig en kanin för en månad sen ca och sen jag fick den så har den varit snorig och sånt kan den vara förkyld?

[Cameliont]
3

Friska kaniner har torr nos, så det där låter inte bra! Ta kaninen till veterinär och be dom göra bakterieodling på näsflödet. Kan vara pasteurella om den var så direkt från uppfödaren.

Verkligen jätteoansvarigt av uppfödaren att sälja dig en sjuk kanin.

natha-mjau
0

håller med ovanstående.

Lola89
0

Men i övrigt mår hon jättebra och äter och såånt.

[Cameliont]
0

Kaniner andas bara med nosen, så snor och förkylning är väldigt alvarligt. Att hon äter betyder inte att hon är frisk, tyvär.

alicekanin
0

min kanin är också snorig men han är väldigt pigg en då. Han har vatit sån typ sen i mars då jag köpte han. Men inte lika mycket.

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Lola89
0

Det kommer inte snor ut men det sitter fast lite runt näsan och hon låter inte täppt :S hon andas normalt

[Momiji]
2

Torka nosen med en fuktig trasa och far till apoteket och fråga efter Ränessans näsdroppar för spädbarn. Droppa sen 2-3 droppar i varje näsborre 1-2 gånger per dag. Är det en vanlig förkylning borde detta hjälpa innom 3-5 dagar. Men far till vet. för säkerhets skull eftersom det kan vara pasteurella eller något annat allvarligt.

Lycka till och hoppas att kaninen blir frisk snart Glad

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Håller med alla ovanstående inlägg, tycker att du ska åka till en kaninkunnig veterinär! Att kaninen snorar tyder på någonting, tyvärr.

Lycka till!