Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1565 ggr
jahadu
0

Utställning, behöver hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Uppfödaren till min kanin ser gärna att jag ställer ut honom, vilket jag är positiv till.
MEN - jag har ingen större lust att bli medlem i kaf för ca 300-400kr för att endast ställa honom en gång. Jag har inget intresse för utställning men kan hålla med om att det kan vara bra att ställa ut min lilla kille för att få en poäng på honom, kanske mest för att uppfödaren ska kunna se hur avkommorna blir, vilket jag gärna vill hjälpa henne med eftersom jag har fått turen att köpa honom.

Så, nu undrar jag om det finns möjlighet att någon annan som redan är medlem i kaf kan ställa ut min kanin?
Eller är han "bunden" till mig som ägare?
Och om någon annan nu får ställa ut honom, finns det då någon här inne på kif som är intresserad av att hjälpa mig med det?
(i Stockholmsområdet helst, jag betalar självklart avgiften för min kanin, ansvarar för honom och följer med till utställningen)

Behöver verkligen hjälp med detta. Det är en himla fin kanin som borde bli ställd iaf 1 gång.
Jag känner mig lite dum om han inte får komma iväg till någon utställning.

natha-mjau
0

synd att du bodde så långt bort, annars hade jag gärna ställt upp. :)

Fridaaaa
0

Synd att kaninutställlning inte har som marsvinsutställning (vad jag vet), där har dem att man får ställa 1 gång utan att vara medlem, sedan måste man bli medlem:) Bra,för då kan man testa på :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljusta
0

Kan inte uppfödaren ställa ut honom?

Ljustadalens kaningård

Lillhems Kaniner
0

Om du ska låta någon annan ställa honom får du inte säga att han är din kanin. Vet att det blev tjafs när en annan ställde en tjejs kanin..

Norberg90
0

#0 Nej, så kan man inte göra. Det är emot reglerna.

Men det konstiga med just kaniner är ju att man inte behöver ägarregistrering. Så iprincip kan något "köpa" din kanin innan utställningen, ställa ut den o sen kan du "köpa" tillbaks den. :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Rozza
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det som #4 säger håller man det för sig själv kan man ju göra det. Visst är det imot reglerna men folk fuskar ju hejvilt med andra grejer som om du låer någon annan ställaut din kanin är nog ingen fara.

#5 det har hänt mig men det var typ innan jag köpte sa hon att hon skulle ställaut på LU sen fick jag köpa så kaninen var betalad innan utställningen och jag var inte på plats. Hon fick 95p så det var ju inte så dåligt ;)

jahadu
0

Hm ok :/ känns ju inge bra att bryta mot reglerna kanske…nog ingen som vill ställa upp och göra det heller.
Uppfödaren bor i Örebro och jag i både Skåne och Stockholm, så det är lite problematiskt med avstånden.
I hoppningen får man ju också prova på en gång, tråkigt att det inte är så på utställning. Får nog hoppa över det här trots allt, har verkligen inte råd att bli medlem bara för att ställa en gång och eftersom jag föder upp blandraser så tjänar jag själv inte så mycket på det :/

[toftaholmskaniner]
0

Måste bara fråga vad det är för ras? Vääldigt härlig färg!

jahadu
0

#8 New Zealand Red =)

Viccan92
0

#8 Visste inte att dem kunde vara så mörka. Han är väldigt vacker. Färgen känns så varm när man tittar på honom.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Saeasco
0

#10 - kan bara hålla med! Oerhört vacker kanin! =D

Jag behövde också veta det här. Tack för tråden..!

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom