Veterinär...
Hur letar man upp veterinärer i det området man bor?
och är det någon som vet någon bra veterinär nära göteborg?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Vet ju inte riktigt var i göteborg du bor men blå stjärnan är väll den största, personligen tycker jag att dom är sådär.
Själv har jag besökt smådjurskliniken som ligger i närheten av olskroken, mycket bättre enligt mig.
#1 jag bryr mej inte hur långt jag behöver åka eller om det är nära, det kan ligga utanför göteborg oxå:)
här dom någon hemsida eller mejladress?
// Hanna
Den som söker skall finna… Veterinärer i Göteborg
Jag har varit på Blå Stjärnan en gång för det blev akut eftersom det var mitt i natten. Skulle personligen inte åkt dit om det inte vore för att det var akut eftersom det var jättedyrt. Vi har några i närheten av mig, men det kanske är för långt..?
#4 nej det är inte förlångt att åka:) är dom bra? och har du mejladress:P
Mejlade en veterinär i majorna nyss, och fråga lite om kastrering, öronmärkning och vaccination.
Fick svaret att självklart sövde dom kaninen innan dom öronmärkte, och det hela skulle kosta 610 kr, dt blir dyra kaninungar ifl någon vill ha en öronmärkt unge sit för ringmärkt… sen så gilla jag inte att dom skulle söva häller. En kastrering kosta 836:- vet inte om det är mycket eller lite, men skulle jag öronmärka sammtidigt som kastrering skulle det kosta 150:- för öronmärkningen bara, men vem öronmärker en kanin om man kastrerat den:S
Fast dom värka endå rätt bra dom hade en ok sida där dom skrev lite om vad dom kunde göra för kaniner mm. det har ju inte blå stjärnan,
haha svåårt är det att hitta en bra:P
// Hanna
Jag kikar upp några ställen i närheten. Har dock inte varit på så många av de. Skriver snart ett nytt inlägg när jag hittat lite information :)
Kullaviks Vetrinärerna - http://www.vethur.se/template/veterinar.aspx?pageID=1
Distriktsveterinärerna? -
Valldavägen, 43492 Vallda? - 0300-200 50? (har ingen hemsida)
Ja, sen hittade jag inte så mycket mer för tillfället :( vet inte vad det heter, ett ställe där vi varit. Om du vill kan jag kika i någon telefonkatalog..?
Tack endå:) ska kolla och ringa dom:P
// Hanna
den första verka billig med kastrering:)
Men vaccination va dyrt…
// Hanna
Jag tittar alltid i telefonkatalogen.
Sen är det ju bra om man kollar upp olika veterinärer innan man skaffar djur :) Alltid bra att veta vilken veterinär som man kan höra av sig till ifall det blir akut någongång ^^
Jag har 4 veterinären att välja mellan här omkring mig! :) Har varit hos alla :) En av dom som jag tycker är bäst, distriktveterinärerna tar ex. 650kr för en kasterering, mkt rimligt pris enligt mig, medan en annan jag varit på som är helt OK kostade 850kr, en annan kastrerar inte (då dom bara undersöker och ger småbehandlingar) och den sista vet jag inte. (Bor dock inte kring Göteborg) men vela bara upplysa olika prisskillnader, så dom bästa har inte alltid dyrast) 
#10 vet ju flera och har vart hos 3 st, men med katt på 2 av dom, den andra kanin, vi har en veterinär i byn jag bor i som jag ska kolla med oxå:)
// Hanna
Jag har bara en nära mig. Den andra ligger en timme bort. Inte så jättelångt men endå ;) Den jag har nu har billig kastrering och det var billigt med röngten och allt sånt, det ända som är svindyrt är vaccinationen, fast flyttar snart så tror inte jag vaccinerar här mer :P
Emma
#12 vart bor du?:)
// Hanna
#12 Alla "mina veterinärer" ligger en timme bort.. skulle vilja ha en vet här i byn… :/
#13 I Växjö ;D Ska flytta till Varberg snart,
Vet någon någon Vetrinär i Varberg / Tvååker? :D (lånar tråden lite xD)
Emma
#15 veterinär i tvååker
// Hanna
Jag blåser liv i den här gamla tråden!
Tycker om det jag ser om Kullaviksveterinärerna. Jag lutar nog åt att kastrera min kanin där, återkommer med recension… ;)
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom