Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1341 ggr
WilmaP
0

Vatten på vintern?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! Jag har ju min kanin utomhus och jag kom just att tänka på en sak, nu när det snart är vinter,fryser väl vattnet till is med än gång? Ska man då behöva springa och byta vatten var tionde minut? Kaninen kanske inte ens hinner dricka eftersom att dom dricker ju när dom vill. Hur gör ni ?

Fridaaaa
0

Ja det fryser ganska snabbt, inte var tionde minut men ganska ofta.
Jag byter vatten ca 2-3gånger/dag till mina kaniner vintertid. Fyller bara flaskan till max hälften så att det hinner tina upp snabbt inne :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Borgbackens
0

Det finns ju nå överdrag man kan köpa till vattenflaska, om det är de du andvänder då :)
Mina bor i kaninstuga på vintern, så jag har tur, för där fryser inte vattnet! :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Fridaaaa
0

#2 Dem fungerar inte bra, jag har testat, 2 olika sorter, fungerar inte :S

Zvintos
0

Jag byter alltid till vattenskålar under vintern, då nippeln på flaskan tyvärr fryser mycket fortare än vattnet i själva flaskan. Jag gör även så att jag alltid erbjuder kaninen vatten innan den får påfyllning av höet (om det är slut) eller pelletsen.

Borgbackens
0

#3, Har aldrig testat själv  :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

WilmaP
0

#4 Okej, jag använder också vattenskål, inte flaska. Hur många gånger om dagen byter du vatten till kaninerna vintertid?

Jag tänker ju att de kanske inte behöver dricka lika mycket på vintern som på sommaren ändå ? För, hur gör kaninerna i det vilda?

Fridaaaa
0

#6 Nej dem dricker inte lika mycket vintertid eftersom det inte är varmt. Men dem ska ändå ha fri tillgång till vatten:)

Zvintos
0

#6: Jag byter åtminstone 2-3 gånger/dag.

WilmaP
0

#7 Tänkte det. Japp klart dom ska! :)

#8 Okej,tack för svar.

Emma-J
0

Har också vattenskål. Byter minst 2-3 gånger om dagen. Men sist jag var och handlade skålar så fick jag tipset att ha en sten eller något som "bryter vattenytan" i skålen, för att vattnet tydligen inte fryser riktigt lika snabbt då. Har inte testat själv, men kan ju kanske vara värt att prova ;)

WilmaP
0

#10 Jaha, det kanske man skulle prova :)

KaninPiggelin
0

Jag kör på varmvatte /ljummet som jag ger dem på morgonen så att det inte fryser medans jag är i skolan :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

dermot
0

Jag har mina kaniner i ett rum i stallet där vattnet inte fryser. Är - eller snarare har varit - isolerat, men som möss och råttor (har tidigare haft det, men som är väck nu) dragit ut från väggarna Obestämd. Men vattnet är inte fryst i alla fall.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[SamsyOchEmsa]
0

Hej! Själv har jag ju en innekanin men antar att du bör byta vattnet 2-3 eller 3-4 ggr/dag. 

Kramar SaraGlad

strössel-kawaii
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hello!

jag har en vattenflaska med en strumpa på som issolerar den lite men det räcker inte så länge så därför har jag en vattenskål oxå :D

men på natten så blir det ju kallast så då täcker jag över buren med en filt så hon kan få det lite varmare och så förhoppningsvis så fryser vattnet inte lika fort // Nellie <3