Vad är den för en?
min lillskrutta är ca 2 månader och uppfödaren var osäker på könet, först trodde dem att den var en hane och sen en hona. Nu vet inte jag vad jag ska tro, det ser ut som den har två hudfärgade "flikar" / påsar en bit ifrån varandra strax ovanför bajjahålet mot magen, är inte det testiklarna? Så hade en kaninhane som jag hade när jag var yngre fast dem var mer framträdande och påsiga. Det här är nästan mer som nå tunna örsnibbar eller nåt haha. Tycker det är jättesvårt att se och och vet inte om det är plutthålet eller nåt annat hål jag hittat under svansen, hittar inget mer än så… Hon (säger hon sålänge…) är väldigt lurvig så det är svårt, samt kittlig och jag ovan. Försöker vara bestämd på handen men ligga uppochner verkar vara det värsta som finns. Har googlat o tittad överallt tycker jag men hittar inget som riktigt stämmer överrens… Skumt… Någon vis kaninmänniska som förstår hur jag menar? : )

Fast en 2 månaders hane har inga testiklar, dom kommer när han blir könsmogen vid 4-5 månaders ålder. Du får fota och lägga ut en bild.
3 månader har dem hanar jag haft haft sedan från 8 veckors ålder, haft testiklar, inte före dess.
Men fota gärna en bild :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har läst att dem kommer runt 3 månaders ålder men vad är det då för hudflikar?? Ska lägga in bild så snart jag kan.
Hudpåsar kan de säkert ha innan, bara det att själva kulorna inte "trillat ner" i dem. Däremot har en kanin normalt sett "flikar" bredvid könet, som ibland kan innehålla lite svartbrunt gegg. Detta är två könskörtlar som de markerar med. Så ta gärna bild på vilken typ av flikar det är först.
#3 Är olika från kanin till kanin, alla får det inte vid 3 månade, vissa senare.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.