Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 934 ggr
Körsbär
0

Dricker inte ur skål

För en vecka sedan kom det frost hit och Chester fick då en skål att dricka den dagen. Men problemet är att han inte drack något ur den! Senare på kvällen fick han sin flaska igen och han drack som tusan! Men hur ska jag göra på vintern? Han kan ju inte ha flaskan då och ifall han inte dricker ur skålen?! :/ Tacksam för svar! ;)

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Han kanske drack ur skålen när du inte såg? :) Det låter ju ingenting när de dricker ur skål, till skillnad från flaskan :-)

Fridaaaa
0

Jag har flaska på vintern. Fungerar bra.Fyller flaskan till max halva, sedan byter jag flaska 2-3gånger/dag :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kassy
0

Två av mina kaniner kan dricka ur flaska men alla 12 dricker ur skål nu då det är smidigast ;)

Testa att ha flaska och vattenskål och sedan kan du testa att ta bort vattenflaskan efter ett tag men om det inte ser ut som att han dricker ur vattenskålen bör du ställa tillbaka flaskan igen under en dag eller två och sedan kan du testa en gång till igen ;) Kaninen borde ha enklare att lära sig dricka ur skål eftersom det är "natruligt" för kaninen, ibland kan det räcka att man bara måste visa kaninen att det är vatten där :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Körsbär
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för svaren! :)

Ska prova det som du skrev #3 annars får jag nog göra som #2 säger.

#1 Nej jag vet att han inte drack, för vattnet var orört och den var full. :)

dermot
0

Vissa kaniner gillar helt enkelt inte skål :) Har själv en som vägrar dricka ur skål, och sedan har jag två som vägrar dricka ur flaska Obestämd Men vanligast är att de kan dricka ur båda :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Viccan92
0

En hona jag hade visste inte hur man drack ur flaska. Så hon fick ju i en skål. Men annars dricker alla ur skål om dem bara får det. Tycker det är enklare att göra rent skålar så använder mest det.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast