Hoppa
Hur lär jag min kanin att hoppa han komer i full fart men tvärnitar vid hindret vad ska jag göra för att han inte ska tvärnita vid hindret
hejelp mig
Börja med att ha lågt hinder, 5-10 cm så att h*n får lära sig att hoppa där över först, och när den gör det utan problem, utan att stanna kan man höja ca 5 cm, och när den kan det, så kan man höja igen osv (vid olika träningstillfällen såklart). Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag ska försöka
Sedan kan du locka med någon gosak.
Eller är det bara så att din kanin inte gillar att hoppa & då ska man inte tvinga den :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok
Locka med maskrosor. Dom älskar han säkert!
Hälsningar Lurvas11
ok!
puppa på rumpan lite och när han stannar puppa mer eller sett tassarna på bindret så kaninen fattar att han ska hoppa. Du kan också prova att ta lägre hinder.
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Låter som min MIni.. Hon är avlad för hopp. Hoppar i hundgården där hon hennes syster bor. Försöker ha en så naturlig miljö som möjligt. Hoppar upp i buren galant. Har stockar & olika hinder där inne. Hade henne i sele. hon är jätteduktig i sele & går oftast där jag vill. lade fram en större trä bit Inte högre än 10 cm. Hon satt framför.. & kravlade sig över som den vore 1 m. Hmm…
matte kan inte. Men skulle vilja kunna ;)
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering