Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1379 ggr
Viccan92
0

Honor skvätta?

Är lite nyfiken på hur mycket kaninhonor kan skvätta. Min kaninhanar gör ju det när dem kommer för nära varandra och det luktar inte så gott. Men märkte för några dagar sedan att min kaninhona var gul på v huvudet. Kan ju inte direkt vara något annat än kiss. Hur i hela friden har hon lyckats med. Hon bor ju dessutom ensam i buren så kan ju inte varit någon annan. Nu har jag badat huvudet på henne men hon är inte helt vit än.

Kan honor verkligen skvätta så mycket så det hämnar enda uppe på huvudet?

Sen undrar jag om ni vet vad man ska tvätta med för att få bort det? Jag använde lite, lite tvål och vatten.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

dermot
0

Ja, det kan dem, eller nja… Inte som hanar kanske och inte lika "ofta" men de kan. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zvintos
0

Honor kan absolut skvätta. Familjens hona kan vara skvättig emellanåt. En sommar var hon riktigt brunstig och eftersom hagen luktade hane, sprang hon runt och gjorde glädjeskutt samtidigt som hon skvätte.. Hon lyckades således skvätta på sig själv också.. Så nog finns det honor som skvätter, även om det är vanligare att hanar gör det.

Viccan92
0

Men två stora fläckar enda upp på huvudet. Trodde inte dem kunde skvätta så mycket. Har aldrig haft en hona som gjort det. Hade en väldigt dominant hona som gjorde det ibland när hon satte de andra kaninerna på plats men inte så mycket.

Albtraum
0

Har själv haft en hona tidigare som markerade revir rejält och bland annat skvätte på väggarna runt buren. En bit upp kom det i alla fall.

LMTninis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En av mina honor skvätter hur mycket som helst om det har varit någon annan kanin i buren innan. Även om det bara varit honor där.

Även hon brukar skvätta när hon gör glädjeskutt, så det stänker ju en hel del :P

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Viccan92
0

Okej. Hon har väl hoppat eller något och skvätt iväg den lilla busan. Hon är ju så ung och pigg än. Hon brukar göra glädjeskutt ute men har inte sett något i buren. Dock är det någon som stampar vissa kvällar. Trodde det var min frasse men det kanske var hon istället. Hoppas bara det inte händer igen. Vill inte behöva tvätta henne mitt i vinterna då kan det ju bli kallt.

LMTninis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar låta min hona tvätta bort det själv, dock bor hon tillsammans med två andra honor så dom kasnke hjälps åt att tvätta? Hur som helst så är hon nästan alltid skinande ren dagen efter :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Viccan92
0

Jaha då har du tur för hon gick omkring med det på huvudet i två dagar. Så jag hjälpte henne. Hon tyckte faktiskt om att bli tvättad. Mycket gosigt. Tror att din får lite hjälp med. När jag hade två kaniner ihop brukade dem tvätta varandra.