Kokt ris vid diarré
Läste på en hemsida just och har hört det förrut att man kan ge kaninen kokt ris om den har diarré. Funkar det? Rekomenderar ni det?
Gärna snabba svar, ska strax till stallet.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Aldrig testat
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tycker inte du ska ge ris till henne. Antagligen är hon lite skakad efter flytten, låt henne bara vara ifred så går det nog över. Avvakta iaf ett dygn :)

Okej. Hörde det och visste ingen som prövat, vore skoj att veta även om jag inte tänkt ge henne ris. :-)
www.frihetenskaniner.se
Om diarren håller i sig flera dagar tycker jag du bör besöka vetrinär, eller om du märker att hon äter dåligt.

Det är klart.
www.frihetenskaniner.se
Ciss, stör du dig på mig av någon anlednin?
Du verkar så himla kall i dina inlägg och arg när du svarar på ngt jag har skrivit. Tänkte ta det över mejl, men du har spärrat mig från din sajt eller "begränsat" din sajt så att ingen kan se den.
Självklart kan jag missuppfattat, men jag vi reda ut det dierkt o du tycker illa om mig av någon anledning.

Det verkar ju vara du som stör dig på mig eftersom att du alltid kommer och kritiserar mina inlägg.
Jag har begränsat min sajt för alla.
www.frihetenskaniner.se
#8: Kritisera?
Ge mig ett exempel.

Tja, läs själv alla dina kommentarer i mina inlägg.
www.frihetenskaniner.se
Tycker det är superbra att ni försöker reda ut saker och ting, gör det! Men personligen tycker jag att ni ska ta det via PM så det blir lite privat. Eller via mail eller msn kanske?

Har PM:at henne.
www.frihetenskaniner.se
Jag ser inget fel i dem?
"Om diarren håller i sig flera dagar tycker jag du bör besöka vetrinär, eller om du märker att hon äter dåligt. " - Råd?
"Kul.
Vad ni än gör, låt inte ens honorna komma nära hanen! Kaniner kan para sig på två sek." -Råd?
"Jag tycker man ska börja försiktigt när kaninen är runt 12 veckor. Du märker när kaninen är trygg och inte rädd för dig. Börja bara sätta på selet och låta den springa lite med det. Bir den rädd kan du lyfta den och lugna den, det är alltså viktigt att du kan lugna den. " - Råd?
Anser du att jag kritiserar dig när jag skriver såhär?..
#14: Ta det i PM.

Har som sagt PM:at dig, svara där ist.
www.frihetenskaniner.se
#15: Det går inte då hon har begränsat sin sajt.

Funkar det inte för mig att PM:a dig fast jag har begränsat min sajt?
www.frihetenskaniner.se
#18: Inte fått något mejl iallafall.. ;o

tillbacka till tråden^^^^hehe. Om din kanin är lös i magen kan man ge den lite a-fil det sa min uppfödare ialle fall:Plycka till

Skruttan har haft diarré ett tag. Tycker ni jag borde uppsöka veterinär? Hon har ju fått extra mycket pellets och grönsaker nu när hon diar ungarna!
#21: Kanske ringa och rådfråga vet iallafall?

Okej, men det är lite till och från som hon har det. Jag tror att hon äter mindre hö nu när hon har med mat och att det är därför..

Tycker som Myriis att du ska rådfråga vetrinär. Hoppas det löser sig.
www.frihetenskaniner.se
Kaniner får ju lätt diarre av för mycket grönsaker.. Jag skulle gissa på att det var det