Transportera kanin
hallåj!
Jag är nyfiken på hur stor bur ska man ha när man transporterar kanineri tex bil, ska dom kunna skutta runt? eller ska det vara lite trångt? dom kan vända på sig i buren och ligga ner?
måste höra så jag köper rätt transportbur till min lilla lejontjej:=)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Asså det beror nästan.. Vissa blir jätte åk sjuka så blir de så nervösa att de ändå skuttar runt.. Å sen mår dålit för det.. Andra e inte alls så känsliga och behöver kanske en större O,o så mitt tips? e ju att prova först innan du köper :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
jo jag får nog göra det, har en bur som jag haft mina möss i, det stod iofs på buren att den var till kanin och marsvin, den är relativt ny, ska försöka knäppa kort på den,
hon kommer med all säkerhet ner i buren och kan lägga sig, men inte hoppa runt i den.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ok. men du.. testa å se.. märker du atthon inte alls mår dåligt så köp en större :) lycka till
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
ja hon kan nog hämtas i den buren iallfall:=)
så får vi se sen då..
#1 En kanin kan inte bli åksjuk :)
TS: Jag skulle säga att vilken bur som helst fungerar om det inte är långt, bara en står stadigt, inget sticker ut osv. Men om du vill köpa en transportlåda så rekommenderar jag de som är till katter, den lite större varianten alltså. :) Men det är som sagt vad jag anser!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
stod och funderade att hundar har oftast en bur som dom kan sitta ligga stå och vända sig i, är det inte så med kaniner åxå, ja alla djur som transporteras att dom inte ska ha alltför stort?
måste knäppa bild på min bur så ni får se…
Just för säkerhetens skull är det bättre med mindre plats om något händer. För stor plats = mer plats att "flyga fram" vid en ev kollision = högre fart = större risk för skador. Ur bekvämlighetssynpunkt är det ju såklart skönare med en större bur.
Jag tycker en transportbur för katter är perfekt iaf till vår dvv. Honm kan vända sig i den och ligga bekvämt, men den är ändå så pass trångt att hon inte flyger långt om nått händer. Det viktiga är att buren sitter fast i bilen. morderna transportburar brukar ha "hål" dä bilvältet ska dras så att stolen sitter fast.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#10 Jag tycker de där är alldeles för trånga om man ska köra långa sträckor. Har haft en sån själv. Men när de är bebisar går det bra om det bara e när du ska hämta kaninen!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#10; Den där tycker jag är påtok för liten! Sånna har jag till mina gerbiler och hamstrar och skulle aldrig komma på tanken att klämma ner en kanin där. Varken bebis eller vuxen.
En transportbur för katt/liten hund tycker jag är lagom.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#10 För liten, skulle inte stoppa ner en kanin i den. Känns mer lagom till guldhamstern.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
ok! får jaga en annan då:) men den kanske måste blir som transport hem iallfall:)
hinner inte få tag i en annan, den får vara i ungifär 20 min
#14 ingen fara att den får sitta i den där transporten i ungefär 20 minuter. En som köpte kanin av mig körde hem sin i en sån där, o det var inte så jätte trångt.
#12 Det finns olika storlekar på sån transportbur, en som e till för råttor o hamstrar o en som e för marsvin.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
vilken storlek ska jag köpa tycker ni?
kollade in gnagarboden, Atlas burarna finns i smal och i medium
47,5x 28x5 x 28 är den minsta
sen finns det en större, vad tycker ni?
Den du har funkar i 20 min när du ska hämta en bebis. Men skaffa en större som du kan ha när kaninen är vuxen. Till en lejonkanin tycker jag Atlas 10 är lagom, alltså den minsta Atlas-buren. En storlek större funkar också :)
Tack! då ska jag kolla efter en atlas 10, vill inta ha för stor heller:=)
Har nu beställt en Atlas 10 från gnagarboden:=)
248inkl! tyckte jag var ett bra pris, köpte den mindre röda som jag har
för samma pris och då var det av en butik här hemma..
japp men hon får stå ut med den lilla buren just nu tills Atlasen kommit!:=)
tack för er hjälp!
Härligt! Lycka till med kaninen :)
Tack!
jag får hämta henne i morgon
längtar! <3