Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 919 ggr
moonlights
0

Försäkra och vaccinera

Hej!

Jag har redan en kanin och kommer att skaffa en till i början av juli, men jag har funderat på att vaccinera och försäkra dem. Föräkra kommer jag iallafall göra, men nu vill jag höra med er vad ni tycker om att vaccinera. Är det någon mening att vaccinera kaninerna när jag bor i Piteå? Finns det några nackdelar/risker? HUr mycket brukar det kosta att vaccinera?

Tacksam för svar! Glad

[nataschaj]
0

Det beror på vad du ska göra med den nya kninen, utställning eller tävla i hoppning, ska du göra det, tycker jag du ska vaccinera.

Jag tror de kostade. 3-600kr har för mig de va rätt dyrt.

Men minns inte exakt.

natha-mjau
0

varför vaccinera när man hoppar/ställer ut den? :o

Fridaaaa
0

#2 Man måste inte vaccinera vid Kaninhoppning. Men annars gör man det om man vill minska smittorisk vid t.ex utställning då alla kaniner sitter tätt, domarna rör massa olika kaniner osv, i Kaninhoppning är det bara du själv som rör kaninen :)

Mina är inte vaccinerade eller försäkrade. Och jag bor i Blekinge

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Momiji]
0

Kan höra efter med min moster som jobbar på djurkliniken i öjebyn vad det kostar om du vill Glad

Fridaaaa
0

#4 Det är olika ifrån klinik till klinik :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0

okej, jag ska börja ställa ut min kanin, första gången i oktober.
har inte vaccinerat den.. kanske borde överväga att göra det…

[Momiji]
0

#5 Öjebyn ligger i Piteå, Djurkliniken är Piteås djursjukhus Glad Förrut var Öjebyn Piteås centrum Glad

natha-mjau
0

vad är det man ska vaccinera dem mot?

moonlights
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ringt och hört med både veterinären i Öjebyn och gammelstad(luleå) och ingen av dem har möjlighet att vaccinera kaniner eftersom att dem inte har det vaccinet. Så isådanafall måste man själv betala för vaccinet och det blir tydligen jättedyrt. :/