Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2698 ggr
smulan423
0

(S) Yuki söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yuki är ett helt underbart dubbelmanat dvärglejon som är en hane och är född i maj i år. Färgen är gråbrokad.

Just nu får han gå fri i mitt kök när jag inte är hemma, och fri i hela min lägenhet när jag är hemma och har översikt över honom. Yuki sköter sig väldigt bra, biter ej på inredning eller liknande och är på god väg att bli helt rumsren(kan komma någon enstaka plupp på golvet ibland).

Väldigt kontakt sökande och kommer självmant fram till en och vill se vad man håller på med, hoppar runt en stund till och kommer sedan tillbaka till en för att se vad man gör. :)

Yukis päls kräver att man borstar honom regelbundet och har koll så han inte får tovor. Han är väldigt snäll att borsta.

Så vill man ha en helt underbar liten kanin(väger runt 1kg tror jag) som är social och snäll så kan Yuki vara den rätta för dig!

Yuki är en omplaceringskanin som jag är jourhem åt för Kibas kaninomplacering. (Sök på Kibas kaninomplacering på google så kommer hennes hemsida upp på Facebook). Då hans förra ägare inte kunde ha kvar honom så får han bo hemma hos mig tills han får ett permanent kärleksfullt hem. Det kostar 200 kronor att adoptera en kanin. Vi finns i Göteborg.

smulan423
0

Här kommer några fler bilder som jag tog på honom idag :)

smulan423
0

Yuki

smulan423
0

Yuki

Saeasco
0

Åh, vad söt han är… Jag har inte så bra möjligheter men jag hoppas verkligen han får ett bra hem!

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

smulan423
0

Yuki

smulan423
0

Ja, han är verkligen supersöt och väldigt snäll som sagt :)

Saeasco
0

Är han kastrerad?

/ N~

smulan423
0

Nej det är han tyvärr inte…

Saeasco
0

Synd… Jag har en hona, snart två, frigående hemma. Jag hade gärna haft honom hos mig annars, får goa vibbar av honom. :) Hoppas verkligen han får ett bra hem.

/ N~

smulan423
0

Okej.. Det är mycket möjligt att han blir kastrerad om ett tag men inget som är planerat just nu. Du kan ju alltid hålla koll på Kibas kaninomplacerings hemsida :)

HolyFuck
0

#9 Mot kostnad av ingreppet kan du få honom kastrerad! Och jag kan ha kvar honom hemma tills han inte kan befrukta längre efter.

Kan tillägga att han går utmräkt med andra kaniner, men är själv nu eftersom han ännu inte är kastrerad. /Kiba

smulan423
0

En till bild på sötnosen:)

[Luppa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilken söt liten gräddbakelse! <3

Men måste bara fråga..
Hur har ni kommit fram till att han är dubbelmanad? I mina ögon är han snarare fuchs, ser ingen tendens till man alls.

Saeasco
0

#11 Jag har inget extra att lägga ut på något alls för tillfället tyvärr. :( Min ekonomi är riktigt risig just nu.

/ N~

smulan423
0

#13 Som det ser ut när man kollar på honom och som jag har förstått det som, så har han haft en stor tova i nacken. Tovan är bortklippt vilket resulterar i att han inte har någon man. Men det har börjat växa tillbaka igen så vi får se hur mycket man det blir igen :)

smulan423
0

#14 Okej, vad synd..

Men du kan alltid som sagt hålla koll på Kibas kaninomplaceringshemsida ifall det blir aktuellt att kastrera honom :)

smulan423
0

Nu har Yuki fått ett eget hem! :)