Blind OCH döv?
Jag har tidigare skrivit om min albinoprinsessa Isia och hur jag tror att hon är näst intill blind. Nu efter att jag har haft henne i ca 3 veckor så börjar jag även misstänka att hon är döv.
Hon reagerar inte på ljud över huvud taget. Det kan vara en hastigt smäll när någonting faller i golvet, när vi hälsar på henne innan vi går fram till buren. Hon har heller inte lärt sig att när det "skallrar" så kommer det pellets trots att hon bokstavligt talat hoppar på maten när hon väl insett att det finns där.
Jag har testat att knäppa med fingrarna bakom henne, vid sidan utav henne och framför henne på båda öronen. Hon reagerar inte alls.
Vi hade ett jättehögt startljud på HTPCn som vi inte hade tagit bort. Så när vi startade den så "exploderade" det och jag tittade genast på Isia för att se om hon blivit rädd. Men hon låg och sov på taket utav sin lilla timmerstuga, precis som vanligt. Trots att HTPCn står väldigt nära buren :S
Vad tror ni?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan ju aldrig veta säker förrän man kollat upp det hos vet :)
Ang. hörseln kan det ju vara så att hon bara ignorerar dig/det, eller har något försämrad hörsel ;)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Jo, så kan det självklart vara.
Jag bryr mig inte egentligen så… eller ja det är klart att man gör :S men så länge hon inte är besvärad utav det så spelar det ju ingen roll. Jag älskar henne för det :)
Lite intressant bara att se om det bara är hennes beteende eller om hon faktiskt har hörsel- och synskador.
// Moni

Fast jag tycker inte kaniner reagerar speciellt mycket på ljud överhuvudtaget.
#3 - Min kanin reagerar mycket på ljud. ^^
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Vissa kaniner reagerar mycket på ljud, andra inte.
Min Alex & Flizan t.ex reagerar knappt på något, medans Albin & Smilla reagerar direkt och blir stressade. Tufsan är lite mitt emellan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
mina kaniner reagerar jätte mycket :/ Springer in i lyan då vi klipper gräsmattan 
#6 Ett par av mina kaniner gillar inte heller gräsklipparen men tycker ljudet är för högt för dem så har aldrig dem nära gräsklipparen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.