Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1012 ggr
NaDa...
0

Orolig - Äter inte.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min söta Dvärgvädurshona Lisen på 4 år (5 i April) Har varit lite dålig nu på kvällen. Jag hade ut henne i sele nu för ca en timme sedan och hon var inte 'Lisen', hon sprang inte något mycket och ville inte äta av gräset.
När jag sedan skulle ge dem mat (hon bor i en stor bur tillsammans md 2 kastrerade hanar) Så ville hon inte äta, Lisen som brukar kasta sig över maten!
Hon lade sig bara ner lite slappt.
Jag har kollat andningen på henne och den är okej, och hon har bajsat (När jag tog upp henne så luktade hon mycket bajs, är det bra eller dåligt???).

Vill ha svar snabbt! Är jätteorolig över min lilla flicka!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

Jag hade ringt & rådfrågat en kaninkunnig veterinär.
För det kan gå snabbt med kaniner som inte äter.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Airo]
0

Säger som #1 .

Det kan vara förstoppning eller något sådant ..

NaDa...
0

Ska se om vi får tag på någon.
Här på ön brukar de som kan smådjur bara jobba eller ha telefontider på dagarna :/

Tack i alla fall..

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#3 Du kan ju ringa jourveterinär och fråga. Dem kan man alltid ringa till :)

[linneasandberg]
0

ge hon en matsked matolja!

LovePoppy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känn på magen om den är hård eller ej. Om den är hård är det troligtvis förstoppning. Och då behöver du nog ringa veterinär.

Om magen inte är hård, så kan det vara tarmproblem. Försök då få i den mosad mat och vatten, så att tarmarna sätts igång.

Min kanin Poppy hade tarmproblem, och har därför fått lära mig om detta! Poppy låg inne med dropp pga detta, för att vi inte visste att vi skulle tvinga i honom mat och vatten.

Poppy var också en kanin som brukade slänga sig över maten och även komma när man ropade, men när han hade tarmproblem låg han bara helt stilla.

Lycka till!

NaDa...
0

Hej, tack för alla tips?!
När jag gick ut i morse så väntade jag mig de värsta, men hon mådde jättebra! Hungrig var hon, så hon bet ett stort sår i mitt finger ;)
Det var nog säkert bara något tillfälligt.

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

#7 Att hon bet dig tror inte jag betyder att hon var hungrig, mer att hon har ont eller var allmänt sur :S

NaDa...
0

#8 tror inte det, då jag hade banan i handen ;)

~ Kram Nadja ♥