Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1340 ggr
Körsbär
0

Regn=förkyld kanin

Hej!

Ifall man har sin kanin ute i regnet kan den bli förkyld då? Ifall,inte hur blir kaniner förkylda då? ( Jag vill inte få honom förkyld ifall det låter som det, uttan försöker få svar för att undvika det.. :))^^

Fridaaaa
0

Jag har haft kaniner ute i burar som är kopplade till Hage och vissa av kaninerna har suttit ute i hagen trots att det har regnat, och dem har inte blivit förkylda:)

Men tar du ut en inne kanin om det är blött eller regnar, så bör den torkas av innan den kommer in igen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CorneliaAndersson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina kaniner bor i betesburar (alla månader utan vintern, då bor de i väggburar) Betesburarna har ett ''bo'' som de kan gå in i.. Vissa e ute i regnet å har aldrig blitt förkylda å vissa e i boet å andra e lite både och ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Körsbär
0

#1 tack, då kan jag ha ute Chester nu då! :)

#2 Tack för svaret! ^^

Körsbär
0

Ifall man tar in en ute kanin ska man torka av den ute då eller kan man göra det inne?

Ebba-Ö
0

Förut hade mina kaniner tillgång till hagen dygnet runt, jag stängde alltid in dom i buren om det regnade då dom blev förkylda annars. En av mina klarar inte av att vara ute i hagen om det är blött på marken utan att bli snorig. Så det är väldigt inviduellt