Regn=förkyld kanin
Hej!
Ifall man har sin kanin ute i regnet kan den bli förkyld då? Ifall,inte hur blir kaniner förkylda då? ( Jag vill inte få honom förkyld ifall det låter som det, uttan försöker få svar för att undvika det.. :))^^
Jag har haft kaniner ute i burar som är kopplade till Hage och vissa av kaninerna har suttit ute i hagen trots att det har regnat, och dem har inte blivit förkylda:)
Men tar du ut en inne kanin om det är blött eller regnar, så bör den torkas av innan den kommer in igen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina kaniner bor i betesburar (alla månader utan vintern, då bor de i väggburar) Betesburarna har ett ''bo'' som de kan gå in i.. Vissa e ute i regnet å har aldrig blitt förkylda å vissa e i boet å andra e lite både och ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#1 tack, då kan jag ha ute Chester nu då! :)
#2 Tack för svaret! ^^
Ifall man tar in en ute kanin ska man torka av den ute då eller kan man göra det inne?
Förut hade mina kaniner tillgång till hagen dygnet runt, jag stängde alltid in dom i buren om det regnade då dom blev förkylda annars. En av mina klarar inte av att vara ute i hagen om det är blött på marken utan att bli snorig. Så det är väldigt inviduellt