Vad tycker ni ?
Ja, det gör dem!
Jag har två kaniner som bor ute, varv en tredje som ska flytta ut nu i sommar.
Tänk på att buren gärna ska ha ben, såatt inga rovdjur m.m. kommer åt kaninen. Tänk även på att när du ska flytta ut kaninen så måste det var sommar, eller iaf lika varmt ute som det är inne, på natten också.

Jag är nog bara larvig men jag tycker så synd om henne att få vara där ute själv eller ?Hon är ju van att springa lös i huset,vet inte hur jag ska göra 
#2: Du är inte alls larvig!
Många tänker så =) Jag tänkte också så när min första kanin bodde ute (hon är dock död nu). Kändes som att hon var så ensam..
Men sålänge man har tid/lust och vill kela och klappa sin kanin kommer den må prima! :D
Här är lite fördelar när man har utekanin:
*Kaninen får frisk luft hela tiden
*Kaninen kan få springa utomhus året om
*Man kan bygga jättestora hagar åt kaninen!
*Ofta har man fler kaniner när man har utekaniner. D¨får kaninerna sällskap genom att "prata" med den andra kaninen, alltså dem bor i olika burar
Där har du lite ;)

Tack jag funderade på att göra en Hage runt uteburen och göra en ramp så att hon kan gå ut och in som hon vill på sommaren i allafall. Funderade på sällskap går det att ha dem tillsammans om det är samma kön eller går det bara om dem har varit tillsammans som små ? Eller är det bättre att ha dem i olika burar ?
#4: Om man ska ha kaniner tillsammans eller ej finns det olika uppfattningar om.
Jag säger att varje kanin ska ha varsin bur. Jag har aldrig märkt att en kanin inte trivs ensam eller liknande. Visst kan kaninen få en kompis ifall man verkligen ser att den mår jättedåligt.
Det brukar gå bra om det är syster+syster eller mamma+syster, men visst går det även ibland med två helt olika honor som inte är släkt. Men när honor är brunstiga/blir könsmogna kan det bli lite tjafs eller bråk.
Även kastrerad hane+hona brukar funka bra.
Jo, det är superbra med en Hage runt buren! Då kan man låta henne springa på dagarna, året om faktiskt!
Jag planerar en kull till september, dem paras i augusti. Om någon intresse finns.
Men man ska tänka på att man itne ska skaffa en kanin till för sin kanins skull, utan du ska vilja ha en kanin till.

Okej,det får nog räcka med en kanin just nu i allafall.En liten fråga om buren dem som man kan köpa färdiga i handeln är det rätt mått på dem eller är det bättre att bygga en egen ? Vad är det för mått i så fall som det ska vara ?
#6:
Vissa djuraffärer har uteburar. 100*50 är minsta mått för en dvärgkanin. Jag brukar tycka att 120*60 är ganska bra mått.
Fördelen med att bygga själv är att man kan bygga precis hur man vill. Hur stort som möjligt m.m.
www.libraartic.com har utebur till salu, även på blocket brukar dfet finnas.