Åka bil
Lite frågor om åka bil eller dyl. :)
1. Hur ofta åker ni bil med era niner?
2. Vad har ni som underlag i transportburen?
3. Vars i bilen åker dom?
4. Vars åker ni med era kaniner?
1. Ungefär en gång i veckan
2. Det är lite olika. Förut hade jag filtar, sen handdukar. Efter det köpte jag mattor, och nu använder jag tidningspapper =)
3. Tävlingar, träningar, vetrinärbesök m.m.

#1 hihii, Vars i bilden åker dom. Alltså åker dom i framsätet eller ja vars ;) Men givetvis kan jag göra en till fråga om vars man åker med dom? :)

1. Blir ungefär varje helg nu på våren och mer sällan på sommaren.
2. Hö och/eller halm.
3. Olika, ibland nere på golvet i baksätet, ibland på baksätet fastspänd och ibland i bakluckan.
4. Oftast till stugan.
#2. Beror lite på :P Om vi har hundar med åker dem i baksätet, annars i bakluckan.
Enda gången Leah åkt bil var när vi hämtade henne :) Hon satt då i en transportbur i mitt knä i baksätet. Och vi åkte hem!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Lite frågor om åka bil eller dyl. :)
1. Lite då och då
2. Ventapad
3. i transportbur i famnen på någon på sätet eller på golvet :P
4. Brukar ta med henne när jag åker till min kompis så hon slipper vara ensam…så kommer jag ta med henne hem till Kiruna när jag åker dit, hon har aldrig vart där än men nästa gång vi åker upp tar vi nog tåget, till sommarn tar vi bilen!

1. Har bara åkt med dem 1 gång var och det var när jag hämtade dem.
2. Först sågspån/toalätt och halm ovanpå det. Även lite hö att mumsa på.
3. brevid mig på sätet
1. hmm… inte så jätteofta men då och då.. :P
2. spån :)
3. i baksätet på golvet
4. Till stugan eller mormor och morfar :)
Tänkte bara berätta för er som vill hoppa med era kaniner: Spån/halm är inte tillåtet att ha i transport vid tävlingar, det skräpar ner.
#9 vad ska man ha i transport buren då? bra att veta ;D
1. Varierar
2. Tidningspapper och handdukar.
3. I baksätet eller i bakluckan.
4. Utställningar, hopptävlingar, träningar mm.
Den enda gång jag åkt bil med Saga var när jag hämtade henne, å då i en transportbur. Annars i somras följde Alfred med på semestern och han satt då i sin transportbur bredvid mig i baksätet. Jag hade spån som underlag :) Å givetvis hö och lite mat ,och vatten. Eftersom vi åkte rätt länge ibland :)
Skalman har åkt bil tre gånger.
1. från Arlöv till mig i Ystad.
2. Från mig till vet och tillbaka.
3. en gång när vi åkte ut i skogen, och han fullkompligt älskade det, jag vet inte varför jag inte gjort det fler ggr. ;)
Men när han åker bil så sitter han in sin transportbur i baksätet med bältet runt buren så det inte far omkring i bilen! =) och han har inte visat något obehag för att åka bil för han älskar sin transportbur.!
Medarbetare på Hundar.ifokus
#10: tidningspapper brukar vara bra =) Filt, handduk, en matta m.m.!
#14 tänk om de kissar på typ filten..? (om det är en lång färd…) ;)
#15: Gör några av mina kaniner ^^ Det är bara att tvätta filten sen ^^
man behöver ju inte själv använda sig av filten sedan utan man kan ju ha den enbart till kaninerna! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
hehe ok, visste inte om det gick bort ifall man tvätta den ;)