Klotterplank #156
Och så var det dags för ännu ett nytt klotterplank. 
Uj uj, tankarna går på högvarv och det är riktig prövning av självbehärskningen som gäller i ett par dagar framöver.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är sjuk men ska på kurs nu som ör några dagar, så måste till skolan ändå, så missar jag Ulrik i kista på lör, för att dom har kommit på att juste den dagen ska den hålla på från 09:00-20:00
#2 vadå är det kurs i skolan på lördag?? "/
Trött, ska snart lägga mig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Nej inte i skolan, utanför eller asså det har inte med skolan att göra ;/
Dunderförkyld :(
Hur kan man ble Medarbetare för kanin.ifokus?
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
#7 Har skickat ett svar till dig :)
Ska skriva två uppsatser till imorn… suck.
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Kom igen snigelposten, kom igen!
#5 Okej =) synd att du inte kan se han :( jag ska!
Framtidsdrömmen - Äga en gepard rex!
Hälsningar Johanna ~
#12 Min med!
------
Kollar EM i hästhoppning, svår bana - ändast 1 felfri så här långt, men svenskarna har inte hoppat än.
#13 Gick bra för svenskarna igår, alla felfria :)
#13 Jo det var jätte kul! Hoppas att de går lika bra idag :)
Jag önskar att det fanns mer tid i världen. Men skolan tar så fruktansvärt mycket utav min tid… :(
#16, Samma här…
Hälsningar Johanna ~
#17 jupp.. skulle vilja ha många, många kaniner och uppfödning. Men tiden räker inte till :'(
AAA!! Snart kommer flera rosetter till dig 
#18, Jaa… jag skulle vilja ha fler kaniner, hundar, hästar.. Men det har jag itne tid med.. & inte råd med för den delen heller xd
Jippie! :DDD
Hälsningar Johanna ~
#17 & #18 På så sätt är det bra att vara arbetslös, dock inte mycket pengar men funkar:P
#20, Haha, arbetslöshet är väl inget att längta efter heller… Längtar tills jag blir typ pensionär, då ska jag ha uppfödning dude! :)
Hälsningar Johanna ~
#21 Nä det är inte roligt att gå hemma hela dagarna, men väldigt svårt att få jobb så vad ska man göra? :)
#22, Jomenvisst :)
Hälsningar Johanna ~
#23 :) Men när jag får jobb, så blir det nog att jag börjar avla.
Vill ha isabellfärgad holländsk kanin i framtiden :D
#24, Fan va coolt! :D
Hälsningar Johanna ~
#25 Se om man får tag i det bara. Vet ej om det finns direkt några i Sverige:)
Menmen är en dröm i alla fall ^^;
ska äntligen debutera med min tjej den 25! :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Missade Daniel igår och Håkan idag. Svider lite i hjärtat.
Äntligen helg! :)
What doesn't kill you makes you stronger.
#29,
(Y)
Hälsningar Johanna ~
Nu har jag sökt sjuksköterskeutbildning till våren, på hela 19 orter! Vissa på distans dock. Så nu håller jag tummarna att jag kommer in någonstans och slutligen når mitt mål! Btw, gillar studera.nu´s nya upplägg med tvådelad hemsida, supersmidigt!
#31 Just det! Man kunde börja söka igår. Ska genast söka så jag inte glömmer det:P
ULRIK KOMMENTERADE MITT INLÄGG PÅ HANS FB SIDA!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D
#32: Hehe ja, jag gjorde det på en gång så jag vet att det är gjort. 
Åh fick se en bild på ur fina Kenzo från hennes nya ägare - hon har verkligen fått det toppen! Nu är det bara 2 dagar kvar på min kurs, hoppas verligen att jag klarar den, hade ett prov i dag, kändes väl bra.
Förhoppningsvis äger jag en sånhär nästa sommar! 
Sitter i soffan och hoppas teet jag gjort med färsk ingefära och citrondroppar ska råda bot på min förkylning medan jag förbereder för en reflektionsuppgift gällande kolonialiseringen. Har en uppsjö av skolarbete att ta igen, bara att bita ihop…
#39 Usch, hur kan du dricka det? haha har testat det en gång, aldrig mer xD Jag är med förkyld men dricker varmt te istället:=D
#40: Det är inte så farligt! I med lite honung också så smakar det mycket bättre. 
#41 Det har jag dock itne testat, med honung i. Får testa det, tack för tipset ^^
#42: Kan också tipsa om att ta hett vatten (gärna så hett som möjligt), riven ingefära, färskpressad citron och lite flytande honung. Särskilt gott kan jag inte påstå att det är, men det känns väldigt renande och som om det går igenom en helt och hållet. Faktum är att det gjort att både snuva och halsont släppt. Annat tips? för att få bort halsont effektivt är att äta ett knäckebröd med t.ex smör, små äppelbitar och finhackad vitlök (ca en klyfta). Inte fullt så äckligt som det verkar - och halsontet är väck på en liten stund! :)
Ååh, jag är sjuk.. :(
Aja, igår tog Stoja sin första rak lätt pinne :D ♥
#44 Stackarn:/
Bifogar en bild på en tre veckors gammal Bambi.:)
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
#46 Vad har hänt med foten? :O
#47 Haha nej asså jag skulle rida lite snabbt på morgonen, hade bråttom och skulle fixa stiglädrena (red alltså då) och hon envisades med att klättra in bland hindrerna och när vi väl kom ut, kom jag ut med en jäätte halt häst - trodde jag men då hande hon klivit igenom en sån därn skumgummi sak, hah ;)
#48 Jaha :P Tänkte väll xD
Asså hur kan man inte sända EM i hästhoppning och sänder typ biljard grej istället, när en svans vinner EM för första gången, sen på nyheterna typ 2 sek om att Rolf-Göran vann, hade det varit hockey eller fotboll hade det ju vart 3 timmar om det.
#50 va, så det sändes inte på tv? :O Gud vad dåligt, jag som ville se reprisen :(
Heja Roffe!
Mördande huvudvärk och en hög skolarbete. Humöret på topp vill jag lova.
Börjar tro att Grim blivit knasig.
Han har från att han kom ur valpstadiet varit en riktig hussehund, legat inne hos honom i datarummet, bredvid honom i soffan eller sängen. Men nyligen har han börjat dras mer och mer till mig. Nu idag nöjde han sig inte med att bara ligga bredvid, utan skulle promt sitta i knäet på mig. Detta skedde hos hans bästa kompis då vi var där på "playdate" och dessa två leker vanligtvis med varandra tills de stupar. Men nu lekte han med honom i ca 5-10 minuter och spenderade resterande 50 min i mitt knä, antingen sittandes eller liggandes.
Franska prov i morgon..
En skata var också stöddig mot Chester idag och stak in neben genom stängslet i hagen. Som tur var sprang Chester och satte sig under buren , tills vi kom och "räddade honom" genom att jaga bort skatan. :q
Just nu snurrar det mesta möjliga runt i huvudet - och dessutom måste jag försöka få in so:n till imorgon. Trots allt bara tio veckor till betygsättningen, och enbart åtta vi kommer spendera i skolan. Börjar kännas ganska angeläget att försöka höja betygen, åtminstone några av dem…
#52 Nej och om man skulle se det på inte4net var man typ tvungen att betala 180 kr - skandal!
#57 Sändes en repris på euosprort samma kväll,
#57 finns på YT nu! :)
#58 konstigt att jag inte såg det då, kollade hela kvällen, inte någon jag vet som såg nån repris.
#60 Var 22.15 men det kanske var på eurosport 2 men jag såg den iaf.
#61 Jaha, har inte Eurosport 2-
Idag kom lillfrökens tröja! Den ska hon ha nu när de börjar bli kallare, samt även under regntäcket. Så slipper vi köpa ett vintertäcke åt henne, som hon ändå kommer växa ut sen.
Vill dela me mig av denna. =)

Älskling, du måste vakna upp snart!
Dom måste ringa snart
Annars går jag under jorden! <3
Jaha nu blir det att leta praktikplats enligt arbetsförmedlingen :/
#64 hahha!! xD Älskar videon. Är ett Pirates of the carribbean fan så detta var allt något som lyfte upp min dag!! tusen tack xD
#67 Ja, den är helt underbar! Här har du en "annan": http://www.youtube.com/watch?v=gU3YWhug6jU Kolla tiden. =) Om man har väldigt tråkigt så har man något att göra! =)
#65 Allt blev bra till slut va? 
Jaha idag var man till tandläkaren, ska på återbesök för tydligen hade en bit av näst sista tanden åkt bort, så ska dit på en fyllning av tanden :( Men min tandläkaren sa att det finns risk för hål i framtiden där så då vill man ju inte riskera det :P fast fan vad man misser lektioner alltså idag var jag brota en halvtimme bara på en undersökning :o nästa gång blir det väll samma :P
#65 Finaste killen! Tur att han vaknade! <3
Hoho, känns som det var längesedan jag var här. :)
”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D
Godnatt min allra käraste Frida. Önskar jag hade fått ett finare farväl, tomt utan dig - 19 år.
#73 Vila i frid, kissen
. Bra namn hon hade
19 år är en bra ålder.
armen gör ont (nerv i kläm antagligen), hoppas det går över, måste städa djurburar, inte gjort det, för har varit förkyld i 1 vecka, är fortfarande men måste göras :/
Då blir det Ulrik i morgon! :D
Sitter på Gotlands båten på väg till sommarstuga! Chester sitter och kurar nere i bilen, för 6 gången i år! :)
2 linnen och 1 jättesnygg pikétröja för 140kr tycker jag är ett bra pris.
Gillar vår outlet-butik!! Nästa vecka ska jag köpa fler av pikétröjorna, då de är grymt sköna!
Har spenderat min fredagskväll framför datorn och slutfört några skolarbeten. Usch, trött på det här nu… Ska i alla fall gå och lägga mig strax, eftersom det blir ganska tidig uppstigning imorgon för att börja fixa och ordna inför kvällens fest (och med den informationen behöver jag inte tala om vad som händer imorgon kväll). Dessvärre är det fortfarande en hög kvar av plugg på söndag. Suck. Att det aldrig tar slut.
Dem har hittat 23 åringen som försvann i Karlskrona för 1 månad sedan, död, mördad 
Karlskrona ligger bara knappt 6 mil ifrån mitt och har kompisar som kände honom 
#79 Fy vad hemskt!:/
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
the damage is already done.
Pizzan strax klar i ugnen. Mums med hemmagjort pizza! :D
Imorgon skulle lilltejen ha debuterat, men nu sitter man här sjuk :(
Upptäckt en ny personlighet hoss Chester. Krypa backlängels! ;)
Lagom trött och sliten idag, men måste skriva klart en inlämning. Senare ikväll blir det träning och sedan så är det bara några dagar kvar innan jag åker till Malmö på fredag för att stanna där en dryg vecka. Det rullar på!
Grymmt gympaläger idag! Blev överslag volt, streckt 1½ skruv, dubbel, dubbel med halv m.m :D
uuäähhh jag vill ha kaninbebbar :(
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Bara 13 dagar kvar tills jag får hämta hem min holländare!
En bild från igår :)
jag är så himla oteknisk och skulle behöva lite hjälp. Nu vet jag inte äns vad det heter, men ni vet längst ner på skärmen där tex. msn finns, mappen, en "länk" till internet, där man stänger av datorn osv, det har istället för att ligga längst ner på skärmen för mig, flyttats högst upp
Det är jätteirriterande, någon som vet hur man får tillbaka det till det gamla? 
#92 Dra musen dit den är, håll in vänster musknapp och dra rakt ner tror jag man gör?
#93 tack 
hade provat det men det funkade inte med datamusen, dock med musplattan eller vad man kallar det på datorn ;)
Har ni tänkt på att nästan hela vårt liv består av skola och arbete? :D På lördag blir det ju marsvinsutställning och på torsdag blir det prov så jag får plugga lite på det…. För nån halvtimma sedan kom en ny liten hane till oss så :) I AM HAPPY! :D 3kaniner på mitt rum nu x3 heheheh :D
Hittade en kanin som var "övergiven" idag på väg till skolan. Hon var överviktig och värkade stressad. Som tur vad hittade jag ägarna nu när jag kom hem. Det var nåra grannar, hon hade smittit under natten genom stängslet.
Tur att jag hittade henne!
Skön vecka!
Måndag: Cykeldag
Tisdag: Självstudier, utv samtal, gympa träning
Onsdag: Vanlig skola
Torsdag: Självstudier, gympaträning
Fredag: Vanlig skola
Lördag: Kaninhoppnings tävling
Söndag: Se Ulrik i sthlm/ Träna gympa 5 timmar
Och igår och inatt gjorde jag nästan alla självstudier så idag drog jag igång med att storstäda kaningården. Alla burar ska skrubbas och göras superfina, mubleras om lite och fixas inför vintern. Och Hollys bur ska bli bebis anpassad! Byggde en ny bolåda på slöjden igår, men det var visst typ 3 cm för stor och kom inte in i bodelen(även fast jag mätte hemma "/) så när jag kom hem fick jag och en kompis såga av 5 cm av lådan och bygga ihop den igen :P Men nu passar den iaf!
Såhär ser det ut hemma hos mig för tillfället. Grim sover på armstödet och Evi på ryggstödet på soffan. 
Wooh har fått en moppe, tar ju ett tag tills jag kan använda den men men. Och i förrgår var jag så jäkla stressad, har liksom 4 prov - och vanliga läxor nästa vecka. Aron gick skit när jag red henne, men hon är brunstig så igår på träningen gick hon super! Och nu är jag klar med alla läxor! Nu i helgen blir det tävling, träning och plugg.
Min kanin har facebook, (Trassel Maja Gräddnos) och den kan hon använda själv! :D
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#100 Haha så charmigt 
#100 Haha, vad söt!
Är så glad för att Lurvas har börjat slicka en när man sträcker fram handen! 
Hälsningar Lurvas11
Imorgon bär det av till Tyskland, då jag ska hämta mina två efterlänktade kaniner ! :)