Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1263 ggr
Breathplay
0

Kaninunge utslängd?

Jag har tidigare skrivit i denna tråden http://kanin.ifokus.se/discussions/4d713c3bb9cb4622330534a1-tam-kanin-utslangd-i-det-vilda där jag hittade en  fluffig lejonkanin(blandras) utslängd, den blev tillsist infångad med en håv och bor lycklig tillsammans med en annan kanin på min inglasade balkong och skuttar fritt (:

Men nu har det hänt igen!! Igår när jag körde förbi ett stall ( vid 23.00 ) så såg jag något vitt fladdrande, trodde först det var en skadad fågel eller något. Men när jag stannade bilen så såg jag att det var en liten kanin! Vit med ljusa bruna fläckar. Den var så liten! Inte större än att den hade fått plats i handflatan. Försökte fånga in den men hade bara ett vitt lakan och självklart blev den rädd och gömde sig i buskarna.

Borde jag fånga in den? Tänkte åka dit igen ikväll och se om den är där. Dom brukar väl återvända till samma plats? Det gjorde den förra jag fångade in iaf hon satt dag efter dag på samma ställe vid samma tid. En så liten kanin har väl inte stor chans att klara sig ute?

Isabella Ekelund

dermot
0

Du kan ju alltid pröva! Det kan ju vara så att den har rymt från någon, händer ju rätt lätt tyvärr, eller så har den som du säger blivit utslängd. Tycker att du åtminstone ska prova, den lär ju knappast överleva där ute på egen hand så länge :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Breathplay
0

#1 Ja, ska nog åka ut dit idag och hoppas på det bästa! Brukar kaniner ha "samma rutin" varje dag? För då borde jag ju vara där ungefär vid samma tid. Den förra jag fångade in hade ju som sagt samma rutin ungefär varje dag. Är det så?

Isabella Ekelund

dermot
0

#2 hm, jadu.. Jag vet faktiskt inte ärligt talat, men det är mycket möjligt att det är så! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Breathplay
0

Nu har jag varit där var jag såg ungen, och gissa vad jag hittade? Jo, en vuxen kanin(vädursblandning skulle jag tro) Vit och ljusa bruna fläckar precis som ungen, skuttade runt med ett gäng vildkaniner och när jag närmade mig skuttade flocken vidare.

Så vad gör man nu? Är det förvildade tamkaniner? Bör man fånga in dom? Låta dom vara? Är det mamman till ungen jag såg och man vill fånga in dom bör man väl fånga in alla? Eller klarar sig ungar utan mamman? Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, la iaf ut lite mat till dom. Bättre det än ingenting hoppas jag.

Isabella Ekelund

dermot
0

#4 Jadu… Knepigt! Finns väl inte så mycket att göra då tror jag, iaf inte för den vuxnes del om den flyter med flocken så den inte går att få tag på.

Var ungen kvar? Kan ju hända att det fungerar fånga in den åtminstone.

// Anka

Viccan92
0

Bor ett gäng vildkaniner ihop är ju chansen att dem har gjort dem i några år och då klarar dem sig säkert så gott dem kan på vintern. Tror inte det finns något du kan göra åt dem. Är säkerligen så förvildade att dem inte kan bli tama och få svårt att trivas instängda i en bur även om den är stor. Om det är ungens mamma så kommer hon att ta hand om den får vi hoppas.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Breathplay
0

#5 Vet inte om ungen fanns kvar, såg inte den.. ;/

#6 Ja, det har du nog rätt i.

Isabella Ekelund

Körsbär
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur går det?