Ökad drickande
Min kaninhane på snart 4 år har den här veckan börjat dricka väldigt mycket. Tidigare rörde han knappt vattnet, han skulle klara sig med sin vattenskål i minst 4 dagar.. Men nu dricker han nästan en hel skål vatten per dag. Imorse bytte jag och nu på kvällen är det typ slut..
Han är innekanin, men fäller väldigt mycket just nu. Han får fri tillgång på hö, samt ett äpple/knäckebröd/carrier pellets då och då..
Kan han ha diabetes?
Om någon undrar så var jag hos veterinären idag som misstänkte Urinvägsinfektion. Fick antibiotika utskriven samt A - fil. Blir det inte bättre är det något annat och då ska jag komma tillbaka.
Bara nyfiken vilket antibiotika du fick utskrivet? :)
Har ingen aning om vad det kan vara för fel, men hoppas han blir bra av antibiotikan!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Mina "gubbar" började också dricka enormt mycket, vi åkte till veterinären och de sa att det kunde bero på att vi bytat foder, för de hittade inget konstigt med dem. De tyckte i alla fall att det var bra att de drack, och inte tvärtom. Men de ville att vi skulle testa med antibiotika ifall det skulle vara Urinvägsinfektion.
Men det var det inte
(fick lämna in prover och så senare)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Kommer inte ihåg namnet av antibiokan ;)
Okej, bra att det inte var nåt då! :)