Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 858 ggr
Lille-skuttt
0

hane+hane?

kan man ha 2 kanin hanar tillsammas eller börjar dom bråka? jag skulle inte ha dom i samma bur, men när man har dom lösa inne eller om man skulla ha dom i samma Hage.

dermot
0

Nej det kan man inte. De rent ut sagt kastrerar varrandra!

Däremot brukar två honor fungera med varrandra :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zvintos
0

Två okastrerade hanar är för riskabelt för att det ens ska vara värt att försöka. Särskilt inte att ha de ihop i Hage odyl, då de måste göra upp rang varje gång = väldigt stor risk för slagsmål.

Så nej, det är inget jag skulle rekommendera.

Chilli10
0

Våra två sista kaniner vi hade kvar var två hanar. Vi hade dem i samma bur, men var o en för sig för enkelhetens skull. Iom att man ju oftast brukar säga att kaninhanar bara bråkar med varandra.

Men de hoppade över till varandra så då tog vi bort väggen mellan dem. De bråkade aldrig, och trivdes bra tillsammans.

Dock så vet jag inte om det kan ha att göra med att det bara var de två, och att de inte hade något att bråka om.

Viccan92
0

Min klasskompis berättade att när hon var liten så hade hon två kaninhanar ihop och det funkade jättebra dem pussades och sov ihop. Dock är det inget jag rekomenderar chanse är väldigt stor att det inte funkar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Lille-skuttt
0

jag har en hane nu och min  syrras kompis har frågat mig om jag vill ha hennes kanin. och hon tror det är en hane men hon vet inte.

Viccan92
0

Kolla om det är en Hane eller Hona?. Är den en hona så kan du ju kastrera din kanin så är chansen stor att dem kan gå ihop. Visst är det en hane kan du ju kastrera båda.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
0

#5 Hur gammal är den? För är den över 3 månader så ser man lätt om det är Hona eller hane? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Norberg90
0

Jag skulle aldrig riskera slagsmål genom att sätta ihop två hanar. Det är så sällan det funkar, så jag skulle inte ens försöka.

Du får ha de lösa var för sig. !

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Lille-skuttt
0

#6 ja jag ska kolla om det är en Hane eller Hona? . det ända jag vet om det är att den är fluffig, grå och hängande öron Flört. och jag har aldrig träffat den så när jag gör det ska jag tareda på om det är Hane eller Hona? .

#5 ja den är 3 år har jag förmig hon sa. men hon jag ska få den av är inte precis en kanin expert.

Fridaaaa
0

#9 Ok men då ser man det tydligt hehe

Men som sagt ha inte dem tillsammans, inte ens träffas :) Risk för slagsmål :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BusBella
0

#9 Vet hon inte ens vad hennes kanin är för kön?!

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Lille-skuttt
0

11# nej inte vad jag har förstått

BusBella
0

#12 Oj,  det är väl lite annorlunda.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Lille-skuttt
0

#13 hon har särket  koll på det där jag  har inte frågat henne personligt. det är min syrra som har snackat med henne men  jsg kommer förmodligen träffa henne imorgon.