kanske ungar! :D
min kanin kanske kommer få ungar och jag vet verkligen inte mkt om Avel inom kaniner. Men hon äter väldigt mkt, stöter bort våra andra tre kaniner och är väldigt tjock. hon vill helst inte röra sig och sådär, så
är det tecken på graviditet?
om hon är gravid, och födder vad ska jag göra för att det ska gå så bra som möjligt?
om hon får ungar kommer hon nog födda dem på tredje våningen i hennes bur, vilket gör risk att ungarna ramlar ner:(
hur mkt kan man störa när hon har ungar? måste ju byta vatten och ge mat och sådär.
Att hon äter mycket och är tjock behöver inte innebära att hon är dräktig, utan tjockheten kan lika gärna bero på att hon äter för mycket.
När honan ska föda måste hon ha en bolåda, som ska ha ett visst mått beroende på hur stor honan är.
Mått står i artikeln "Att bygga en bolåda".
Om risken finns att hon föder ungarna på 3:e våningen, så finns det inga direkta alternativ än att stänga av de 2 undre våningarna för att inte ungarna ska trilla ner.
Att byta vatten och ge mat ska inte vara någon fara alls när honan är dräktig.
Hur längesedan är det hon blev parad?
Jag har ingen anning, hon bodde tillsammans med en hane och kunde blivit parad lite när som helst. Hon är nästan alltid på övervåningarna, det skulle känna hemskt att stänga av dom eftersom att hon har all mat där osv.
#2: Fast ska hon ha ungar, så ser inte jag något annat val. Alternativet är som du skrev att ungarna trillar ner och då kan de skada sig ordentligt när de är små. Hellre stänga av och flytta ner maten på den våningen hon är, än att riskera att ungarna trillar ner och skadar sig och i värsta fall dör av fallet.
#5 Jo, absolut, menade inte så xd lät bättre i mitt huvud!… Så nu vet jag inte vad jag menar längre.. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Jag förstår absolut vad du menar.
Men egentligen så förstår jag inte riktigt varför man inte skulle klara en kull kaninungar, de sköter ju sig själva i princip.
Om man inte avlar mot ett speciellt mål så tror jag i princip alla fixar det.
Den stora utmaningen som jag ser det, är att hitta nya hem åt alla.
#7 Ja, det är klart. Som du säger så är ju hemmen de svåraste, men samtidigt så är det ju en del som kan gå fel. Men jag önskar TS lycka till om det skulle bli bebisar! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
tack :) men min pappa är snickare så han kan säkert fixa något åt de små lven :)
skönt att höra att det kommer bli enklare än vad alla andra säger. :) det är bara att hoppas :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Allt kan hända, en dräktighet och förlossning är aldrig riskfri. Men på kanin går det bra för det allra mesta.