Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 2310 ggr
bästa_fabbe
0

tappar päls??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin fäller päls och jag vet inte vad jag ska göra. Min mamma och pappa säger att det är för dyrt att gå till vetrinären.

Han började för någon vecka sen. På den platsen är det aldeles tunn hårigt. Det finns lite hår kvar där det är. Man kan bara dra bort hår där ifrån. Det finns mäst på ryggen men också på magen.

tacksam för svar! =)

Fridaaaa
0

Kan vara att din kanin har kommit in i fällningsperiod :) Du kan ge b-vitaminer till kaninen och dessa om det hjälper (OBS räkna ut hur mycket kaninen ska ha).

Men man kan inte bara skita i att ta ett djur till veterinär eller inte behandla bara för "att det är dyrt".

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bästa_fabbe
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack så mycket :) jag ska tjata på mamma och pappa :)

Zvintos
0

Att kaniner tappar päls denna tiden på året är inte det minsta konstigt. Det är nämligen dags för dem att byta ut sommarpälsen mot vinterpäls. Vissa har redan börjat, andra börjar nu. Det är även olika hur intensivt de fäller. Vissa kan fälla så att de nästan får kala fläckar, utan att det är något fel alls. Så länge kaninen inte verkar särskilt mjällig eller påverkar, skulle jag bara hjälpa den på traven genom borstning och ev extra b-vitamin.

bästa_fabbe
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack så mycket :)

LucyLove
0

#3 Vad händer om det är lite mjäll där?